I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2012

Fika på stan!

Av Eveliina med två i - 6 oktober 2012 17:57

Har sovit ganska bra i natt, men det var hemskt när jag skulle somna. Tankarna satte igång och fick plötsligt en fruktansvärd ångest över min kropp. Visste inte riktigt vad jag skulle ta mig till. Var sjukt jobbigt men lyckades till slut lugna ner mig och somna. Drömde en jobbig dröm. Jag drömde om att jag var med i X-factor (såg det igår) och hade tagit mig vidare till fredagsfinalerna på något skumt vis. För att ta mig dit sjöng jag en låt av Avril Lavinge, och jag skulle tydligen sjunga den igen på den stora scenen, men då hade jag glömt bort texten. Och hur mycket jag än letade efter den eller försökte komma ihåg så gick det inte. Fick typ panik och visste inte vad jag skulle göra. Vet inte riktigt hur drömmen slutade. ;) Haha!


Vaknade sen och det var soluppgång ute och jag var bara tvungen att öppna fönstret och ta några bilder. Det var så vackert.

Till lunch blev det nån korvgryta typ. Gick väl okej. ;) Har väl typ vant mig vid korven vid det här laget, haha!

Efter lunch var det dags att göra sig i ordning för fika på stan! Vi tog bussen vid ett och gick sen runt lite på stan, tittade lite i några affärer. Hittade en skinnjacka på Gina, men jag köpte den inte eftersom jag ska spara pengar nu ju... x) Usch! Men köpte en anteckningsbok som jag ska ha som dagbok i alla fall.

Sen gick vi till Espresso House och jag tog grekisk yoghurt med granolamüsli och honung. Den var god. :) Var inte så sugen på någon kaka direkt.

När vi fikat klart gick vi till Varbergs fästning och tog en massa bilder och hade det jätteroligt fram tills vi var tvungna att gå tillbaka för att hinna med bussen. Men hade det riktigt trevligt och det var kul att fika utan personal och göra nånting annat för en gångs skull. Man kände sig mer normal! :) Och det har varit så härligt väder också! Timade riktigt bra där! En otroligt fin höstdag!


Fast mitt humör har varit lite sådär. Har känt mig trött och lite lättirriterad och jag vet inte riktigt varför. Jobbigt! :(


     

                   


/E med två i

 
 
Ingen bild

Ella

6 oktober 2012 21:45

Ingen, speciellt ungdomar, är "normal". Alla har sina egna problem, precis som du, även om det inte har med ätstörningar att göra. Även dom som inte pratar om det. Man kan inte bli normal. Alla har en egen karaktär och personlighet, så man kan inte bara sätta in folk i fack.
Hoppas det går bra för dig i framtiden!
Kram, Ella

Eveliina med två i

6 oktober 2012 22:15

Okej, då menar jag att jag kände mig som förr i tiden, då jag inte hade anorexin, lite mer mig-"normal". Menar ju inget elakt med det mot någon direkt!
Tack! kram

 
fanny

fanny

7 oktober 2012 11:24

Svar: Mina mål och drömmar är att må bra och att leva ett lyckligt liv. Jag vill ha barn en vacker dag och resa mycket. :)

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Mallan

Mallan

7 oktober 2012 13:18

Vad bra att du kunde lyssna på din kropp och ta det som du kände dig sugen på.
Jobbigt att behöva spara när man ser så mycket snyggt i affärerna, men det kommer det lätt vara värt när du befinner dig lååångt bort härifrån.
Hoppas du får en fin söndag! Kramis :)

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards