I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 25 oktober 2012 17:51

Har mått bättre idag och det har känts okej. I alla fall när jag inte tänkt på nästa vecka och så. Har väl börjat accepterat att jag ska skrivas ut nästa vecka. Kommer få flytta ut alla mina grejer från mitt rum, för när man skrivs ut får man inte ha kvar det. Så får kanske ett nytt när jag kommer tillbaka, får se. 

I morse hade vi gruppen och idag pratade vi och diskuterade vi om tankar, så som automatiska tankar man har och om alternativa tankar som man ska tänka istället. Det var riktigt upplysande och kändes som om det gav en del.

Till lunch blev det soppa och efterrätt som vanligt. Det blev inte så jättegod sparrissoppa (första soppan jag inte riktigt tyckte om...) och sen äppelpaj med vaniljsås. 

Gjorde Stepwise efter lunch. Gick väl bra. Man gör det inför första utskrivningen.

Efter mallanmålet var jag ute och gick med en till och det var trevligt. Sen var det dags för mig att göra middag. Det blev räk- och avokadosås med pasta. Var lite virrig och osäker i början och råkade bränna vitlöken, men det blev bra till slut.

Har varit superseg och skittrött idag och tog ett tag innan jag kom igång och vaknade till. Orkade typ inte tänka eller känna alls första halvan av dagen.

Känns som sagt jobbigt att tänka på nästa vecka, att jag inte ska vara här nånting. Får en liten klump i magen när jag tänker på det. Får ta och ändra på mina tankar där och tänka positivt, att det här kommer gå bra. Och även om det inte gör det så gör det ingenting. Får se det som en check vad jag klarar av och vad jag behöver jobba med, för det är ju hemma det ska funka till slut.


   


   



/E med två i



Av Eveliina med två i - 25 oktober 2012 10:30

Detta är mitt sista dag-till-dag-inlägg. Kommer nog kännas ganska tomt att inte skriva ett sånt här inlägg om dagen. ;) Hoppas ni har tyckt det har varit roligt och intressant med listan! Vem vet, kanske gör jag fler i framtiden? Haha, om ni orkar med det! ;)


Till ämnet; min favorithögtid av de vanliga midsommar, jul, nyår och påsk är nog julen faktiskt. Den är på nåt sätt lite mer speciellt än de andra. Det är så mysig vid jul med stämningen och hela familjen och släkten är samlad och delar paket med varandra, äter gott och tänder ljus i mörkret. Det enda man kan bli nåt så enormt knäpp på är väl julmusiken, som spelas 24/7 i butikerna. ;) Usch, haha! Tål den inte!

Förra årets jul ville jag skulle bli perfekt. Vi skulle åka till mormor och morfar och fira och ha det mysigt. Men riktigt så blev det ju inte. Vaknade upp på sjukhuset med mamma i sängen bredvid och fick en julstrumpa som vi alltid brukar få på morgonen i vanliga fall också. Fick åka hem efter lunch fram till kvällsmaten och fira med min familj. Visst hade vi en mysig stund och det var hemskt att lämna dem sen för att åka tillbaka till helvetet. Kändes som om jag förstörde hela julen för alla. Var helt förstörd. Men den här julen ska bli så mycket bättre! Ska också njuta av maten och fira som vanligt med familjen och förhoppningsvis lite släkt också. Ska få vakna upp i min egna säng och bara känna julkänslan och må bra, för det är ju jul! 


Jag vid jul förra året:


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards