I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under december 2012

Av Eveliina med två i - 31 december 2012 00:00


Gott nytt år allihopa!

 


 

 

Hoppas ni alla få en toppenstart på det nya året!

 

 

Kram på er alla från lilla mig!

 

 

Av Eveliina med två i - 30 december 2012 20:21

Jag gjorde det - jag gick till affären med min syster, köpte lite lösgodis som jag vet att jag gillat förr i tiden och sitter nu framför TV:n och tittar på Avatar och mumsar på mitt godis. Stort megaframsteg för lilla mig! Det var ett och ett halvt år sen jag vågade äta det sist, eller i alla fall inte sen jag blev sjuk. Helt otroligt och det är så GOTT!! Njuter av varenda bit! Bra avslut på året tycker jag! ^^


           


/E med två i

Av Eveliina med två i - 30 december 2012 18:07

Sitter och bloggar på min nya dator nu, och den är så tyst och smidig jämför med den andra. ^^ Niiiice!

Dagen har varit okej. Vaknade, åt frukost, och sen gick jag ut en sväng som vanligt. Åt sen lunch och drog till stan och träffade några vänner igen. Hängde med dom en stund och köpte en ny dagbok, eftersom jag håller på att skriva ut ännu en. ;)

Varit ute typ hela dagen, så nu vill man bara ta det lugnt känner jag och ladda inför imorrn, då det blir nyårsfirande!! Ser jag fram emot! :D Vad händer på nyår hos er?

Har hållt på med min motivationsbok lite grann, men annars inte hunnit med så mycket mer. Kan förresten inte fatta att 2012 snart är slut! Har gått sjukt fort! Tiden bara springer iväg och det känns inte som om jag hänger med riktigt! Det här året har varit mycket upp och ner och har mestdels bara kretsat kring anorexin, vilket är ganska tragiskt. Jag hoppas verkligen 2013 blir annorlunda, kanske året då jag blir frisk och fri? Hoppas verkligen det! Vill inte att tiden ska försvinna utan att jag hunnit uppleva livet, och det går inte hand i hand med anorexin direkt... Så jag vill börja leva, och det NU! Så ett nytt år, ny start, nya möjligheter. Nu jävlar ska här levas!

Funderar seriöst på att utmana mig själv med lösgodis ikväll(!!!). Har ätit på tok för lite och varför inte liksom? Nångång ska jag ju prova i vilket fall, så varför inte ikväll? Wish me luck...! Hoppas jag överlever, för man kan väl inte dö av lite godis? Eller svälla upp till en flodhäst? Usch, nej, bort med såna tankar! Godis är för fasen gott!! Här ska njutas i så fall! :) Det måste jag ju vara värd!



Solen tittade fram! :)

  


/E med två i

Av Eveliina med två i - 29 december 2012 21:03

Det blev ett lite sent inlägg, sorry! ;)

Mådde lite sådär i morse och hade lite jobbiga tankar. Ska allt det bra jag känt under de senaste dagarna försvinna nu?

Var ute och gick som vanligt innan lunch, och efter gick jag till stan och mötte två kompisar och var med dom ett tag. Mötte sen upp min mamma och vi köpte datorn (!!!). Så nu är man 7000 :- fattigare, men det är det förhoppningsvis värt! ;) Blir min första "riktiga" dator. ^^ Tror den är riktigt bra faktiskt!

Åkte sen hem och åt middag och hade en diskussion med min mamma. Pratade om anorexin, om att jag äter för lite enligt henne, och vad vi ska göra. Blev lite tårar och hopplöshetskänslor och vet inte vad som händer just nu. Är nöjd med hur jag äter och hur min kropp ser ut just nu! Visst, jag har fortfarande en del tankar att ta itu med, framförallt min rädsla att gå upp i vikt, men vill varken gå upp eller ner just nu... Så svårt allting...

Gick sen till en kompis och var där en stund och drog sen hem och sitter och myser framför TV:n med familjen just nu och ser på Sagan om Ringen. Mysfaktor på hög nivå! Så nu ska jag fortsätta glo på filmen och mysa vidare!


   


Min nya dator!!

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 28 december 2012 18:11

Har varit en rätt så okej dag idag. Vaknade la mig sent igår med (hehe) så vaknade vid halv tio! Läääängesen jag sov så länge asså! Åt frukost och var sen ute och gick en sväng. Har verkligen märkt att jag funderar väldigt mycket under mina promenader. Funderar mest på min situation, mina tankar och val om ätstörningen, osv. Vet inte om det är bra eller dåligt.

Efter lunch åkte jag och pappa till stan och banken och gjorde lite ärenden och efter mellis gjorde åkte jag med mamma och kollade i lite affärer. Köpte galgar och kollade på en ny dator. Använder ju min mammas gamla skitdator, som låter som ett jetplan och bränner sönder knät. Så en egen bra och vettig dator har jag önskat mig ett tag nu och tror att jag kanske hittat en också. ^^ Köper den kanske imorrn!

Övningskörde sen en stund och det gick väl lite sådär.

När vi kom hem åt vi middag. Tog först en portion jag tyckte såg bra ut, men då påpekade mina föräldrar att det var för lite så tog lite mer. Men mamma lämnade på sin tallrik, och en massa tankar satte igång och snurra i skallen... Då tog väl hon en för stor portion om hon inte orkade? Tog jag en för stor då också? Blev det för mycket nu?

Jag har kunnat acceptera min kropp nu, men rädslan för att gå upp i vikt är fortfarande stor tyvärr... Hur vet man att det man äter är tillräckligt för en? Så man varken går upp eller ner i vikt? :(

Nu ska jag i alla fall mysa framför TV:n och en bra film tillsammans med familjen. Blir nog bra!

Kan inte fatta heller att det är fredag redan! Sjukt vad tiden har gått fort!


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 27 december 2012 18:48

Blev rätt sent igår så var inte världens piggaste när jag vaknade vid halv nio idag... xD Kände mig på riktigt bra humör i morse, och tyckte faktiskt om det jag såg i spegeln för en gångs skull. Det var längesen jag gjorde det, ska jag säga, och det var en riktig härlig känsla. Jag är nöjd med min kropp just nu. Ett ganska stor framsteg för mig!

Efter frukost var jag i alla fall ute en sväng och gick i det ganska härliga vädret. Åt sen lunch och efter det drog jag och min syster på stan för att knökas runt bland allt folk i kamp om reavarorna. ;)

Köpte en julklapp (hehe) och sen även en hårddisk, som jag är ganska nöjd med. Är inte så insatt på elektronik och vilka som är vettiga osv, men hoppas den duger för mig i alla fall. :) Hittade dock inga kläder, snyft... :(

Sen ville faktiskt jag fika. Kände att jag ville unna mig lite gott idag. ^^ Velade mellan en chokladboll och kladdkaka. Tänkte på det jag alltid tyckt bäst om, så det slutade med en kladdkaka med grädde. Jättegod! Men fick en del ångest och jobbiga tankar efteråt som ville strula till det för mig. :/ Dumma tankar!!! Jag förtjänar visst kladdkaka och kan äta det utan att gå upp 5 kg i vikt!

Drog sen hem och åt middag. Var inte alls hungrig efter kladdkakan egentligen, men åt en del ändå tills jag blev mätt och belåten. Tyckte jag åt bra, men det tyckte ingen annan... Jag tycker jag ätit riktigt bra idag ju och t.o.m utmanat mig! :( Men det verkar ingen bry sig om och det blir bara en massa tjafs hela tiden... Hatar det! Vågar typ inte visa mig längre utan bara drar mig undan på rummet eller vill vara hemifrån så mycket som möjligt... Vill bara kunna vara normal, äta som jag vill... Varför ska det vara så krångligt för? :( Hur är man normal??


Me today:

     


Mm, kladdkaka! Nomnomnom!

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 27 december 2012 10:00

Här kommer några bilder på min motivationsbok, så långt jag har kommit just nu. Men mer är på gång!


             


/E med två i

Av Eveliina med två i - 26 december 2012 18:22

Idag har varit en bra dag och jag har mått ganska okej, till skillnad från igår. :) 

Jag försöker äta och göra det JAG vill, och tycker det går hyfsat ändå, fast det är svårt ibland. Utmanade mig själv och tog tighta jeans idag. Tycker verkligen inte om att ha jeans. Dels för att jag tycker om tights bättre, men också att man känner sig så enorm i dem... Men det har känts riktigt bra, även om jag var tveksam när jag tog på mig dom. Har haft dem hela dagen och har t.o.m känt mig fin i dem! Ganska otroligt! Trivs ganska okej i min kropp just nu och det går hyfsat att acceptera den i alla fall. :) Vill varken gå upp eller ner i vikt just nu. Visst är inte ätstörningen nöjd, men försöker putta undan dom tankarna så gott det går.

Var ute och gick innan lunch och efter lunch drog jag ner på stan och skulle gå på bio med två vänner. ^^ Hann med lite shopping innan så det blev en festlig blus (?) för halva priset. ;) Har ju så mycket presentkort jag måste använda nu, men jag klagar absolut inte! ^^

Vi såg sen The Hobbit. Den var helt okej faktiskt. :) Lite rörig ibland, och går nog inte att jämföra med Sagan om Ringen, men rätt bra ändå!

 Visste inte om jag skulle ha popcorn eller nånting till bion, så det slutade med ingenting tyvärr. :/ Jaja.

Kom hem för en stund sen nu och det är dags för middag. Är hungrig, så det blir nog gott hoppas jag!

Ha en bra kväll alla!


   


The Hobbit:


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards