I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 8 oktober 2012 19:30

Fått en fråga: Hej, alltså jag undrar, var äter ni maten, har ni en matsal eller hur ser det ut? Kram, på dig som kämpar så


Svar: På k1 och k2 äter man på k1 i varsin matsal. K2:s matsal är lite mindre (och har skönare stolar hehe) eftersom det inte är lika många där. På k1 äter man alla sina mål i sin matsal, men på k2 äter man frukost, mellis och kvällsmat hos sig.

I Villan äter man ju där, i ett typ kombinerat TV-rum och matsal. Villan är som ett vanligt hus helt enkelt.


Men nu har man alltså flyttat från k2 till Villan nu då. Känns lite tomt och vemodigt på nåt sätt. På k2 hade jag fått in en del rutiner och hade typ alltid nåt att göra, antingen sitta och snacka eller se på TV eller nåt sånt. Men här vet jag inte riktigt vad man ska göra emellanåt. Vi har ingen gemensam vila eller så här, utan den får man ta själv typ. Men får väl in rutiner här också så småningom I guess. Får heller inte vara på k1 eller k2 nu längre. :( Jobbigt, eftersom i stort sett alla mina vänner är där. Men får nog träffa dom lite då och då ändå!

Det var vikt imorse också, men som sagt så tittade jag inte på vågen och ville inte veta den av min behandlare sen heller. Känns skönt faktiskt. Han sa bara att jag hade gått upp... Usch, vill inte veta hur mycket!! Får bara ångest av tankan, även om jag hade väntat mig det faktiskt... Men har bara en näringsdryck nu fram till fredag, sen slutar jag med dom. Gött!!

Det känns lite konstigt att inte ha peronal i stort sett hela tiden runt sig, utan dom försvinner vid middagen, sen får man ta eget ansvar och sköta sig själv. Känns lite läskigt. Och här får vi laga maten och så själva. Ska laga frukost imorrn och sen min första lunch på torsdag. Är nog lite rörigt i början, men jag kommer nog in i det.

Imorrn ska jag åka hem en kort sväng också och stannar till onsdag eftermiddag. Ska till tandläkaren, haha! Känns jätteomständigt att göra allt det här bara för det... Men ska göra en sista check om jag behöver tandställning. Skulle faktiskt vilja ha det eftersom man får så fina tänder efter det, men får se vad som händer. Slog mig nyss att jag åker mitt i veckan och det typ inte kommer vara någon hemma... Är nervös över hur det kommer att gå.

Måste bara berätta att första måltiden jag fick här var korvgryta! ;) Haha, kan inte tro det är sant nästan! Och pasta till det! Har fått det varje dag i en vecka nu.



Mitt nya rum:

 


/E med två i  

Av Eveliina med två i - 8 oktober 2012 11:00

Det första jag kommer att tänka på är mina vänner. Vad vore jag utan dem? Skulle inte ha något att kämpa för utan dem, de är min största motivation och mitt viktigaste stöd. Mina vänner är det viktigaste jag har helt enkelt! De får mig jämt att må bra, att ha något att se fram emot, har så otroligt kul med dom! Jag är så jävla tacksam över att jag har dem och vill aldrig förlora någon! Älskar er alla!  

 

                                                 

 

  

/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards