I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Eveliina med två i - 3 oktober 2012 18:59

Förlåt för att jag inte kunde uppdatera igår, men hela Bloggplatsen verkar ha legat nere och det gick inte att komma in på sidan av någon anledning... :s så jag får skriva om både igår och idag i det här inlägget.

Igår var en ganska lugn dag och jag mådde bättre från i måndags. Hade jeans på mig för första gången på evigheter. Har/har haft väldigt svårt för jeans just nu. Kan bara använda de jag har i lite större storlek just nu... Men fick faktiskt beröm från flera håll om att jag passa riktigt bra i jeans vilket gjorde mig glad. :) Har faktiskt haft jeans idag med, fast det varit lite jobbigare idag dock...

Sen var vi på ärendetur. Vi åkte först till en pysselaffär, sen till Kicks och till slut till ett litet Ica där jag köpte frimärken. Jag och en kompis ska börja brevväxla. Ska bli kul. ;) Så gulligt att brevväxla och alltid lika roligt att få post! Köpte inget annat för att man ska ju spara pengar, hehe.

Vi fick sån där stark korv (vet inte hur den stavas) med stuvade makaroner till lunch igår. Usch, haha! Gillar verkligen inte den rätten, varken makaronerna och absolut inte korven! ;)

Sen hände inte så mycket mer igår faktiskt, och det kändes såå skumt att inte kunna blogga. Hade världens panik att hela Bloggplatsen hade kraschat och alla inlägg typ raderats! Hu, då hade typ världen gått under lite. ;)


Sov sådär inatt. Somnade ganska sent fastän jag var dötrött och vaknade genomsvett och kissenödig och behövde springa på toaletten mitt i natten... Var riktigt trött när jag vaknade och var nära på att somna om faktiskt.

Dagen idag har varit riktig känslosam och lite jobbig. Klockan ett hade vi sjukgymnastiksgruppen och det böev lite jobbigt mot slutet och fick lite panik över min kropp... 

På fikan fick vi kanelbulle igen! Tycker vi får det jämnt nu för tiden, när det är sötfika. Är lite trött på bullar faktiskt. Men det gick bra och det kändes nästan lite konstigt att inte behöva ta någon näringsdryck efteråt.

Sen hade jag samtal. Gick väl okej och jag fick en uppgift jag ska göra. Sen var jag ute och gick och det var ganska skönt. Det har faktiskt varit typ varmt ute idag och kunde gå i bara tjocktröja men blev ändå varm. Härligt!

Fick dock en massa jobbiga tankar och känslor då innan och har suttit i sen dess. Har känt mig nedstämd och haft en del ångest. På vilan gick min puls upp som om jag hade varit ute och sprungit en sväng... Varit rätt jobbigt och känslosamt dag idag. Men jag försöker vara stark och vara glad och med i samtal och skratta och så, men inuti kan det vara storm och jag vill nästan inget hellre än bara skrika...


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 3 oktober 2012 10:00

Min favorit årstid är helt klart sommaren. Älskar värme och när det är så varmt att man kan dö nästan, haha. I alla fall så man kan gå i bara shorts och linne och vinden, den svalkar istället för kyler. Det är så ljust och härligt på sommaren och så vackert i naturen med så mycket liv och färger. Dessutom har man ju haft lov största delen utav sommaren och det är också ett stort plus. Så mysigt med sena sommarkvällar och bara sitter och chillar ute med kompisar vid en brasa eller något och har det gött och bara är. Önskar det var sommar i alla fall minst 50 % av året och att jag fyllde år på sommaren, så jag kan käka jordgubbstårta med färska jordgubbar, mums!


522976_384075051635214_237873782922009_1082654_53735001_n_large


Tumblr_m2ueu8bggl1rs3fpco1_500_large


Tumblr_lt5tncyeli1r4ichso1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards