I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Det är inte lika viktigt längre, men fortfarande alldeles för mycket

Av Eveliina med två i - 22 april 2012 11:00

Förstår inte. Förstår inte varför just jag ska ha alla de här tankarna som säger åt mig vad jag ska och inte ska göra, all den här ångesten. Varför måste jag vara så fixerad vid vikt, kalorier och motion? Varför kan inte jag vara nöjd med mig själv och min kropp, att jag duger precis som jag är? Varför kan inte jag också leva ett normalt liv som alla andra? Jag klarade det ju förut, hur blev det så här? Jag försöker blicka framåt, se mig som frisk, men jag har svårt för det. Hur kommer jag att kunna sluta tänka på allt det här, släppa taget om kontrollen? Hur blir man fri?


 

Idag ska jag träffa en som har haft anorexi och som lyckats bli frisk. Jag vill veta hur hon gjorde, hur hon stod ut med alla tankar och sin kropp. Det ska bli intressant, och kanske kan jag dra lärdom av henne, hjälpa mig att också att bli fri till slut. Är så trött på alla tvångstankar och fixering vid kropp och kalorier. Är så trött på att vara så begränsad som jag är nu. Mår bara illa av allt det här. Fan också, vad allt ska vara svårt! Men jag är mycket mer bestämd nu, jag ska bli frisk!

/E med två i

 
 
fia

fia

22 april 2012 17:54

kämpa på och ge inte upp! saknar min syster enormt mycket.. vill kunna göra saker med dig igen som förut! är jättestolt över att du kommit så långt, love u! <3

http://sofiaui.blogg.se

Eveliina med två i

22 april 2012 18:48

Aaaaw, tack underbaraste lillasyster! Finns ingen som du! Motiverar mig ännu mer och ska kämpa vidare och nångång ska vi kunna göra alla de där grejerna igen! Love you too littlesis!

 
Maria

Maria

23 april 2012 10:41

Hej Eveliina!

Hittade till din blogg pga att du lämnat en kommentar i min blogg... Tack för den :-)

Läser lite i din blogg och förundras över hur moget du förhåller dig till din anorexia. Du har en så vackra kloka ögon som utstrålar en livserfarenhet som en så ung tjej som du inte ska ha ännu.

Jag önskar dig verkligen lycka till med din sjukdom. Hoppas att dina systrar får tillbaka sin syster som de saknar...

Många kramar från Maria

http://kaspelix.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

23 april 2012 14:51

Tack så mycket själv för din otrolig fina kommentar som inspirerar mig så! :)
Jag ska fortsätta kämpa och en dag ska jag vara fri!
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards