I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Eveliina med två i - 16 april 2012 19:49

Tog en varm och skön dusch nyss. Tänkte på att om vattnet inte kunde rena mig, rena mig på alla tvångstankar, ångest, ja, hela anorexin. Allting skulle bara rinna av mig ner i avloppet där det skulle försvinna för alltid och aldrig komma tillbaka. Och sen när jag skulle kliva ur duschen skulle jag vara fri, en ny människa. Tänk om det vore så enkelt.


Till slut kändes det enkelt att kunna gå ner i vikt, det var tryggt och man var stolt över sig själv. Och alla tror väl att gå upp i vikt ska vara mycket enklare men det är fan långt mycket svårare!


Mår annars ganska bra, bättre än vad jag har gjort på länge, så det är ganska skönt. Känns som om jag vill börja leva livet igen, utan att tänka på mat, kalorier, vikt och så vidare. Är fortfarande inte nöjd med min kropp och vill gå ner i vikt, men det är inte lika starkt längre... Jag antar att det blir bättre.


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 16 april 2012 16:34

Varit i skolan idag som vanligt och det kändes bra. Har faktiskt fått äta själv med mina kompisar, utan någon som tittar till mig vid lunchen i skolan de senaste dagarna. Min kontaktperson har nämligen varit sjuk, men jag har klarat det bra själv, tycker jag. Så förhoppningsvis så kan jag börja äta själv i framtiden. Vill så gärna kunna klara av det, visa att jag kan och bli normal.

Hade skolmöte efteråt och vi beslutade att jag ska börja gå halvdag på torsdagar också, början i nästa vecka. Känner inget speciellt för det utan det ska nog gå bra. Men är rätt trött efter skolan och vill helst nästan sova. Men orka.


Klassen planerar att grilla på valborg och jag hoppas VERKLIGEN att jag får och kan vara med! Skulle vara jättekul! Vill börja leva igen ju! Så jag hoppas allting går bra och det blir av! Håller tummarna.



Dagens outfit.  

 

    


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards