I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 22 april 2012

Av Eveliina med två i - 22 april 2012 17:49

Har precis käkat middag nu. Det blev lax och potatis med grönsaker och sås. Helt okej.  Så är proppmätt nu och magen känns jättestor. x)


Var på stan och pratade med min kompis syster som varit i precis samma sitution som jag är idag. Det var roligt att få träffa henne och vi satt och pratade i typ en och en halv timma. Kändes skönt att få prata med någon om det här som förstår och har varit med om det. Har aldrig direkt pratat med någon om det här och nu släppte jag bara ut allt typ vilket kändes bra. Det var intressant att få höra det hon berättade och jag kände igen mig i mycket. Hennes tips till mig var att gå emot sjukdomen, att inte lyssna på anorexin, och stå ut med ångesten så gott det går, för det blir lättare och bättre till slut. Och att det ska vara så svårt. Man lovar sig själv att "nej, nu jävlar ska jag bli frisk!" men så lyssnar man ändå på alla tankar och ångesten och åker dit ändå. Allt för att slippa ångesten.

Jag är rädd. Rädd för att gå emot och utmana. Rädd för vad som kommer att hända om jag äter det där utan att träna. Anorexin känns så trygg. Men jag vet att jag inte kan leva så här. Vill ha tillbaka mitt liv! Men då MÅSTE jag ju gå emot! Måste vara bestämd, att nu ska jag bli fri! Måste sluta lyssna på alla sjuka tankar som rör sig i mitt huvud hela tiden. Det är så lätt att säga det, men klarar jag verkligen av att göra det? Vill verkligen kunna klara det och bli fri!


Plans_large

Sometimes_large


544716_198563336927516_140111176106066_330423_1770840975_n_large



/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 april 2012 11:00

Förstår inte. Förstår inte varför just jag ska ha alla de här tankarna som säger åt mig vad jag ska och inte ska göra, all den här ångesten. Varför måste jag vara så fixerad vid vikt, kalorier och motion? Varför kan inte jag vara nöjd med mig själv och min kropp, att jag duger precis som jag är? Varför kan inte jag också leva ett normalt liv som alla andra? Jag klarade det ju förut, hur blev det så här? Jag försöker blicka framåt, se mig som frisk, men jag har svårt för det. Hur kommer jag att kunna sluta tänka på allt det här, släppa taget om kontrollen? Hur blir man fri?


 

Idag ska jag träffa en som har haft anorexi och som lyckats bli frisk. Jag vill veta hur hon gjorde, hur hon stod ut med alla tankar och sin kropp. Det ska bli intressant, och kanske kan jag dra lärdom av henne, hjälpa mig att också att bli fri till slut. Är så trött på alla tvångstankar och fixering vid kropp och kalorier. Är så trött på att vara så begränsad som jag är nu. Mår bara illa av allt det här. Fan också, vad allt ska vara svårt! Men jag är mycket mer bestämd nu, jag ska bli frisk!

/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards