I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on

Av Eveliina med två i - 9 juli 2012 10:11

Händer inte så mycket idag, har inget direkt planerat mer än mötet på mottagningen. Så kommer nog att bli en lång, ovärd och tråkig dag.

Mår lite sådär annars. Det är lite bättre än vad det var igår, men inte riktigt helt okej. Har ingen vidare lust att äta. Vill bli frisk, men vill inte gå upp i vikt. Förstår att de sakerna inte går ihop. Svårt.

Pappa har semster nu, så han kommer hålla mer koll på mig nu. Ååååh, varför ska det vara så här?? Blir så trött på alltihop...


 


/E med två i

 
 
Johanna

Johanna

9 juli 2012 10:27

Hoppas mötet på mottagningen går bra!

Jag är övertygad du klarar det och blir frisk, jag har själv kämpat med samma sak och idag är jag sund, frisk tror jag aldrig man blir men man blir den som bestämmer inte ens tankar.

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Ulrika Emini

Ulrika Emini

9 juli 2012 12:08

Ja jag var normalviktig innan jag blev gravid och sedan dess har jag gått upp 6 kg, men det ser ut som att det är magen och bebisen som har växt samtidigt som jag förlorat mina fettlager på kroppen.. Det är troligt att jag går ner mer än jag lagt på mig direkt efter förlossningen och just nu vet jag inte alls hur det kommer att ligga till.
Jag gick först på St Helena mottagningen ett bra tag (antar att det är där du går också :) ), men jag hade ottur och fick en dålig terapeut som varken lyckades motivera mig eller se att jag blev sämre och sämre. Fick tillslut åka in på KSS och var där en månad på dagvård vilket hjälpte mig att vända situationen rätt bra. Men när jag blev utskriven berättade jag att jag var missnöjd med min behandling hos terapeuten på St Helena, och han sa då till mig och min familj att jag inte kunde få någon hjälp så jag skrevs ut... - Väldigt konstigt.
Efter det har jag träffat andra psykologer som inte behandlar för just ätstörningen. Känner att det inte riktigt hjälper att älta matsituationen då det är såren på insidan som gnager. All behandling har bara gjort att jag får från svält- till hetsperiod.

Oj nu blev det kanske långt... :)
Hur länge sedan var det du var inlagd?
Ta hand om dig jättemycket! Kram Ulrika

http://ulrikaemini.blogspot.se

 
Fanny

Fanny

9 juli 2012 13:59

Sv: Tack Eveliina! Våga gå emot för jag lovar dig att allt kommer bli så mycket bättre om du gör det! Inget hemskt kommer hända, utan tvärtom. Du kommer må mycket bättre! Kram!

http://fannywinblad.blogg.se

 
Thessan

Thessan

9 juli 2012 18:36

Hur har du haft det idag? har du vågat fråga än? kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
ellen

ellen

14 juli 2012 21:49

vad läskigt, hade man klippt bort ditt huvud på denna bilden så hade jag kunnat tro att det var en bild på min hals/bröstben/axlar för ett halvår sedan!!

http://vindsvala.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards