I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 22 juli 2012

Av Eveliina med två i - 22 juli 2012 20:28

Nu är kvällsmaten avklarad och den gick utan problem. Har dock ont i magen efter middagen, vet inte varför riktigt. Har i alla fall överlevt helgen mer eller mindre. Så imorrn bär det av mot Varberg. Är rätt så nervös. Det är spännande men är samtidigt rädd.Tänk så kommer jag inte in ändå? Tänk så blir jag inte kompis med någon utan får vara helt själv? Tänk så trivs jag inte alls och vill bara bort därifrån? Tänk så misslyckas behandlingen och jag kommer aldrig att bli frisk?

Har en massa såna här tankar nu. Så typiskt mig att hålla på att oroa mig för allt möjligt. Men vill så gärna att det ska bli bra, det här är min chans till att bli frisk! Och vill också få nya kompisar där borta och inte vara helt forever alone. Men ska bli skönt att komma hemifrån nu. Tror verkligen att jag behöver det. Orkar inte kämpa hemma längre, så jag tror Varberg är precis vad jag behöver just nu! Nu ska jag bli frisk! 

Tror det blir en avlastning för mina föräldrar också. De behöver inte se efter någon hela tiden, sitta med vid måltider, tjafsa om att det är för lite mat, bråka om att jag rör på mig för mycket, all oro som jag orsakat dom... Tror de kan slappna av lite nu. Är så ledsen för allt jag orsakat dom och mina underbara vänner! Men nu ska det bli ändring på allt! Det lovar jag!!


Tumblr_m0dckl4hgy1rp22tlo1_500_large


Tumblr_m6yxtimlhz1rr6og1o1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 juli 2012 17:35

Har skött mig väldigt bra med maten idag och har lite ångest nu. Varför har jag ätit så mycket? Har inte rört på mig så mycket heller förutom en lite för lång promenad. Mina föräldrar sa till ännu en gång och det blev en massa strul sen när jag ville till stan och träffa Elin. De ville inte släppa iväg mig, fastän jag ätit allt jag ska, och om de gjorde det skulle min pappa sitta med en bit bort för att kolla så jag inte rörde på mig. Då brast det för mig och jag ville bara fly bort från allting. Satt och grät och orkade inte mer, det blev för mycket! Hatade mitt liv just då! Sa att jag inte ville äta mer och mamma började hotas med att det inte skulle bli något Varberg igen och att jag är för sjuk för det och jag mådde bara ännu sämre. Orkar inte med att läggas in på sjukhus igen och inte ha något liv där. Hatade det stället! Mitt uppe i mitt sammanbrott kommer Elin och lyste upp tillvaron. Tack gumman för att du fick mig att må mycket bättre!  

Har i alla fall ätit hela middag nu. Det blev hamburgarkött med pasta. Var ganska menlöst och hade ingen direkt lust att äta fastän jag var hungrig. Har som sagt lite ångest för allt jag ätit idag. Men nu har jag snart överlevt den här fasansfulla helgen...


Tumblr_m6186cmuyc1qzmz4co1_400_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 juli 2012 11:13

Dagen började väl en aning bättre än igår. Ätit det jag ska men drog sen ut på en lite för lång promenad och min föräldrar blev upprörda. Mamma är rädd att jag ska vara för sjuk och ha för dåliga värden för att komma till Varberg. Det hoppas jag verkligen inte! Är så sjukt taggad på det och står inte ut med anorexin länge till! Det känns som om Varberg verkligen kommer i grevens tid.

Har i alla fall böjat packa nu. Har lyckats fylla två reseväskor med bara kläder än så länge. Känns som om jag tar med lite för mycket kanske, men hellre för mycket än för lite liksom.

Ska kanske träffa Elin senare och säga hej då till henne. Kommer sakna alla jättemycket! Vet liksom inte hur länge jag blir borta och när jag får komma hem och så. Får liksom inte ta emot besök de första tre veckorna. Det kommer bli det längsta någonsin jag har varit hemifrån utan mina föräldrar. Men det ska nog gå bra. Hoppas bara jag inte får någon slags superhemlängtan.


523931_340640939356866_551201203_n_large

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards