I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 14 januari 2013

Fråga: Hur får man anorexi?

Av Eveliina med två i - 14 januari 2013 14:00

Fråga: Hur får man anorexia? Asså jag vill inte ha det, utan jag bara undrar.. :) Du behöver inte berätta om du inte vill :)


Svar: Fick den här frågan och vill bara klargöra en sak. Vet inte om du strävar efter ha "få" det även om du inte säger det, men det är inget man bara "får" genom att göra vissa saker. T.ex så tänkte inte jag att jag måste göra det och det för att bli sjuk, jag märkte inte ens att jag insjuknade förrän jag blev inlagd på sjukhus och sondades! Vet att det finns folk som frågar "hur gör du för att vara anorektisk? Jag vill också vara det", osv. Det är bara så absurt! Anorexi och andra ätstörningar är inget man ska sträva efter, de är sjukdomar som förstör en själv, inifrån och ut, ja, hela ens liv! Det går fort att halka ner i skiten, och sen är vägen tillbaka mot livet fruktansvärt tuff och lång, ibland undrar jag om den någonsin kommer att ta slut eller att jag bara fortsätter att kämpa och kämpa... 

Det finns inget svar på din fråga egentligen för det är inget man bara "får" genom att göra vissa saker, utan det är något som drabbar en, och det kan hända vem som helst. Vill inte att det ska låta som jag skäller på dig, utan ville bara klargöra detta och lyfta upp det. Tack för din fråga!


/E med två i

 
 
Karin

Karin

14 januari 2013 15:07

Håller med dig, inget att sträva efter och precis som du säger så är det inga saker man "ska göra" för att trilla dit utan det är en process som sker olika snabbt beroende på vilken person det är. Att tankarna kretsar om mat och vikt är väl genomgående och centralt, men hur man ska göra för att hamna där, ja, den som det visste... Hade man vetat hade man gjort allt man kunnat för att undvika det och förebygga.

http://tinythings.blogg.se

 
Sophia

Sophia

14 januari 2013 19:11

Tycker faktiskt att det var en rätt dum fråga du fick. Men du gav ett bra svar! <3
Ha en fin kväll!

Sv: haha nästan. Potatis är lätt att göra och smakar bra ^^ speciellt när man steker det efteråt :)
Jag hade en helt okej helg :) en lugn blev det.

http://Www.soophiiiaa.devote.se

 
J

J

14 januari 2013 19:18

Bra svarat! Sen är det ju dessutom massa olika anledningar som gör att man blir sjuk, och det är ju inte ens forskarna eniga om. Men man vill fan inte få det i alla fall. Många verkar se det som ett sätt att bli smala ungefär men man känner sig bara mer gigantisk än någonsin och ödelägger hela sitt liv.

http://enrymd.blogg.se

 
S

S

15 januari 2013 17:09

Ja det var ingen smart fråga ;) det är ju inget man tänker "åh! nu ska jag bli sjuk i aneroxi" jag tror inte att alla kan bli sjuka heller..
jag vet inte ens om jag önskar min värsta fiende denna sjukdom!

http://www.sofiayit.blogg.se

 
Crina

Crina

15 januari 2013 18:07

Bra svarat Evii! Den frågan var ingen höjdare att få! Du tacklade den grymt bra!stolt över dig min halva! Älskar dig<3<3<3<3

http://wordsandthoughts.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards