I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 21 februari 2013

Av Eveliina med två i - 21 februari 2013 18:05

Fråga: Finns det en BMI gräns som man måste vara under för att bli inlagd på capio? Hur noga är dom med målvikten? Säg att man hade ett BMI under 20 innan man blev sjuk, måste man gå upp till BMI 20 ändå?

 

Svar: Nej, inte vad jag vet i alla fall, men man får nog inte vara alltför kritiskt och livshotande underviktig om man säger så. Men annars tar dom in vilka patienter som helst med ätstörningar, även de med övervikt och att man har i alla fall lite motivation till att bli frisk.

Dom är ganska noga med målvikten, dvs bmi 20, och man är tvungen att följa deras riktlinjer och alltså gå upp dit även om man inte varit där tidigare. Hoppas jag gav bra svar på dina frågor och om det är något mer är det bara att fråga!


/E med två i

Av Eveliina med två i - 21 februari 2013 17:17

Fråga: hej! kan du inte börja uppdatera mer typ när du kommer hem ifrån skolan/jobbet? Missar alltid dina inlägg för att du uppdaterar så sent på kvällen :/


Svar: Hm, kan bli lite svårt eftersom jag slutar så olika på alla dagar och när jag kommer hem så äter jag oftast middag och bloggar sen efter det. Men kan försöka att blogga lite snabbare så fort jag får tid så får vi se hur det går! :)


Idag har det annars varit en riktigt chill dag. Testade davosgröt med kokos och hallonkeso till frukost och det var riktigt mums. ^^ Sov förresten mycket bättre inatt, vilket var jätteskönt och känt mig ganska pigg och hyfsat utvilad idag!

Drog sen till skolan och hade bara en lektion och sen så hade vi typ nåt som hette "Efter gymnasievalet" eller nåt. Då gick man på typ en föreläsning om nånting man kanske vill hålla på med i framtiden. Jag gick på nån om volontär i världen typ och det var rätt intressant. Fanns en massa informtion/gratisgrejer i skolan och fick mitt livs första lyckokaka haha. ;) Fick en lapp med ordet Audionom på, vad nu det är... xD

Sen hade vi ett informationsmöte om balen/studenten och fick reda på lite saker om det. Vid typ kvart över tolv fick jag sluta, typ fyra timmar tidigare än vanligt. Inte helt fel det! ;D

Så åkte hem och gjorde en liten nyttigare variant av kladdkaka med vaniljkvarg och hallon till mellis + keso och bär. Mumsigt! Gick sen och handlade lite. Är det bara jag som tycker det är roligt att gå runt bland alla hyllorna och titta på matvaror? xD

Drog sen hem och gjorde lite middag. Det blev ugnsbakad lax och har precis ätit det + lite efterrätt. Mumsigt värre!

Ikväll händer nog inte så mycket. Har lite beslutsångest angående uppkörningen som min körlärare har bokat tid för nu, och vet helt enkelt inte om jag är redo med teorin + att det kostar en del att köra upp med körskolan... Så har tills ikväll på mig att ge besked, annars avbokar hon tiden. Alla dessa beslut...


Jag idag:


Dagens frukost: kokosdavos med keso och hallon.

   


Fortunecookie!

   


Mellis: nyttigare kladdkaka typ med vaniljkvarg och hallon (+ keso med bär). Börjar typ likna en matblogg nästan, haha! xD

   


/E med två i  

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards