I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 1 februari 2013

Av Eveliina med två i - 1 februari 2013 18:18

Är så trött på anorexin. Är så trött på att inte leva. Är så trött på att jag är så dålig som inte vågar gå emot mer och viker mig för anorexin hela tiden. Är så trött på att vara rädd för att gå upp i vikt. Är så trött på att inte kunna äta som jag vill/när jag vill. Är så trött på hur dåligt jag behandlar min enda och värdefulla kropp. Är så trött på att jag styrs av mina rädslor! Nu får det fanimig vara nog! Orkar inte mer! Men hur gör man för att bryta allt och ta stegen ur den falska "tryggheten"? Hur finner man modet? Vill ju inget hellre så varför ska det vara så svårt? Hur vet man vad som är tillräckligt för ens kropp när man inte ens kan lita på sig själv? Varför kan jag inte bara släppa allt som har med anorexin att göra och börja leva istället? Få börja träna igen? Vill inte behöva blicka tillbaka sen i livet och ångra all denna tid jag slösat bort på kalorier och förbränning! Det viktigaste är ju att man mår bra! Och ingenting med anorexin gör att man mår bra, INGENTING! Har ändå förstått hur mycket den förstör och hämmar mig, vilket jag inte kunde se för inte så längesen.

Men vill inte styras av mina rädslor hela tiden, för det är inget liv. Jag har fått nog. Min kropp har fått nog. Försvinn äckliga anorexi, vill inte ha med dig att göra mer! Låt mig bara va! I want and will break free!


Tumblr_mf3im0hwrq1rywy3ko1_500_large Tumblr_mh27iui2eg1qb13xjo1_500_large Tumblr_m7vl3dxeje1r6u05ro1_400_large Tumblr_logg1dzfis1qiqx7ao1_500_large

Av Eveliina med två i - 1 februari 2013 16:39

Har varit en riktigt bra dag idag. :) Fick lite sovmorgon och kvart över nio skulle vi samlas på rese för att få våra biljetter och sen ta tåget till Laxå, där halkbanan var. Det var riktigt roligt och lärorikt tyckte jag. :) Först när vi kom dit fick vi lite introduktion och så och sen delade vi in oss i två grupper och min grupp fick börja på banan. Det var jättekul faktiskt och lite häftigt att få testa på hur det var att halka runt lite. Var nervös innan men det släppte.

Sen var det var det teori och vi pratade om halkan, vad man bör tänka på och så och lite matteträning när vi skulle räkna ut reaktions- och bromssträckorna, vilket var lite rörigt!

Vid halv tre var vi hemma igen och nu var även risk tvåan avklarad! Det har varit en riktigt fin dag och solen har varit framme hela tiden. :) Lättar upp humöret också!

Ikväll ska jag mysa ner mig ordentligt i soffan och glo på Gladiatorerna. Blir riktigt nice det! I helgen tror jag att jag och Louise ska ha spelhelg igen hemma hos henne. ^^ Blir kul!

Hoppas alla får en supermysig helg!


Jag när det äntligen är helg:

Tumblr_mhggg5zljz1r9fdp3o1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards