I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Eveliina med två i - 18 mars 2013 16:30

Har varit en lite sådär dag och jag antar att gårdagens mående hängde kvar även idag och att jag kanske är i en svacka just nu. Känns lite extra tungt och är lite off track, men det går över snart förhoppningsvis.

Åt en stor och god frukost i morse och drog sen till skolan som kändes okej, men mitt mående drog ner lite på det hela tyvärr. Vill inte hålla på och känna mig deppig och trött/irriterad. Vill vara glad, positiv och skratta mycket. Men fokuserar nog för mycket på hur jag vill vara och är redan i framtiden liksom. Måste lära mig att fokusera mer på nuet och uppskatta det som är bra i livet just nu. Det är nog då man blir lycklig och mår bra.

Åt en stor och god lunch i skolan som var riktigt mättande och drog sen till körskolan och gjorde lite tester, samt bokade in några körlektioner. Har ändrat mig och ska nog köra upp med skolan, kosta vad det kosta vill. Fast får en klump i magen så fort jag tänker på alla utgifter det kommer att bli... Vad gör man inte för ett litet plastkort?

Hade sen samtal och vägning på mottagningen och det gick bra. Var rädd att jag skulle ha tappat något men vågen visade +0,3 kg, vilket var skönt. Samtalet gick också bra och det känns som om jag och min behandlare förstår varandra mycket bättre och kan ha riktiga samtal nu liksom. Vi pratade idag om hur läget var just nu och fördelar/nackdelar med att bli frisk. Hittade massor med fördelar och hade t.o.m svårt att hitta två neckdelar... ;) Men kände mig mycket lugnare efteråt.

Det har varit soligt men kallt och blåst mycket idag. :/ Usch! Vill ha värme nu! Och på tal om värme - om ca. en månad åker jag och mina föräldrar till Kanarieöarna och semestrar där i en vecka. ^^ Längtar!   


Dagens outfit: Tröja från HM, linne från Gina, halsband och örhängen från Ur & Penn och svarta tights.

 


   


Today's breakfast: Chokladrågflingegröt med kvarg, kokos och bär och en fullkornsmacka med keso, kalkon och tomat och en kiwi.

 


Och mitt berg till lunch (fick knappt plats på tallriken): Rotfrukter, köttfärssås med sallad och grönsaker. Mums!

  


/E med två i  

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards