I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 3 mars 2013

Av Eveliina med två i - 3 mars 2013 18:52

Tack för de kommentarer och tips jag fick i förra inlägget! :) Uppskattar jag verkligen! Ska nog ha en frågestund här på bloggen, med start imorrn, och fortsätta blogga som jag gör. ;)


Idag har man inte varit på topp direkt. Vaknade typ 20 i 7 och kunde inte somna om. Så gjorde frukost (testade ugnsbakad ballerinagröt, men den blev sådär) och segade sen framför datorn. Åt en apelsin innan jag gick ut en sväng. Blåste ganska mycket idag med men det var skönt ändå.

Efter lunch + en liten efterrätt så drog jag till Louise. Vi drog sen till stan och kollade där lite snabbt för att sen gå hem till mig och spela ps3. Så hon åkte precis hem nu och nu måste jag ta tag i mina läxor. x)

Men som sagt så har man inte varit på topp. Har varit ganska seg och hängig och inte alls mycket energi och det var nog för att det blev så konstigt med maten igår och jag fick inte i mig det jag egentligen skulle. Så idag ville nog min kropp ta igen det och höll på att dö av hunger innan middagen typ. Usch, blir så hemsk och grinig när jag blir hungrig, inte så kul...! x) Så tog då en stor portion kycklinggryta med ris och broccoli och åt med stor aptit. Riktigt gott, men vad som helst hade nog smakat bra då, haha! ^^ Kändes mycket bättre efteråt med mat i magen.

Men har haft lite ångest och en del oro inför imorrn också, då jag ska till mottagningen igen... Är verkligen jätterädd att vågen ska visa minus igen. Har verkligen kämpat på med att få i mig den här veckan med, men det gick ju sådär igår och det är ju så svårt att veta om det jag gör är tillräckligt... 

Frågade mamma i alla fall igår om hon märker någon skillnad på mig för bara några veckor sen. Hon sa att det var en enormt stor skillnad och jag är så mycket piggare och gladare, t.o.m på hur jag pratar. Blev så glad av det, för känner verkligen att jag har mer energi nu än förut. :) Den gamla Eveliina kanske är på väg tillbaka? 

Pappa är däremot fortfarande mer på sin vakt och är mer kontrollerande och uppmärksammar kanske inte det positiva och mina framsteg direkt, vilket är lite trist... Men förstår att han fortfarande är orolig, men det känns inte som om han ser hur mycket jag har förändrats och verkligen kämpar nu för tiden...

Imorrn är det i alla fall en ny vecka med nya möjligheter!


Dagens outfit: Jeans från Gina och skjorta och linne från HM.

   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 3 mars 2013 07:00

Okej, nu vill jag gärna ha hjälp från ER som läser min blogg! Vad tycker ni att jag ska skriva om? Ska jag skriva mer om mig själv eller ätstörningen, min vardag, lägga ut fler recept/matdagbok, mer oufits eller kanske ha en frådestund? Kom med förslag! :) 



/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards