I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Eveliina med två i - 22 februari 2013 15:05

Nu hann jag blogga lite tidigare eftersom jag sluta tidigt i skolan. :) Har varit en helt okej dag idag och har inte hänt så mycket. Åt en stor och god frukost i morse. ^^ Kanelgröt med vaniljkvarg (favoriten haha) och hallon och sen en macka med 2 kalkonskivor, keso och tomat. Mamma tittade på min frukost och berömde mig typ för hur fint jag gjorde det och hur gott det såg ut och suckade avundsjukt haha!

Drog sen till skolan och hade samtal med kuratorn igen. Sa som vanligt mest i början, men tröttnade mot slutet och orkade inte riktigt småprata längre.

Slutade vid tolv och drog hem och har precis fått i mig en sån där kladdkaka igen (Hehe. Recept kommer upp snart!).

Har känt mig en aning stressad på sistone, som jag har nämnt, men det har mycket att göra med många beslut som ska tas/har tagits och pengar faktiskt. Känner att jag måste sprara så mycket det går, men det går tyvärr inte så bra och det gör mig stressad... Tänker bara på alla kommande utgifter också med körkort, student och sånt... Det är 100-dagars för studenterna på måndag och jag har sån beslutsångest om jag ska gå eller inte... Har inte varit med på något sådant ännu, men funderar på att vara med på 50-dagars och dom längre fram. Inträdet kostar typ 120 spänn och så och så är det lite andra grejer som spelar in till varför jag är lite tveksam... Vet inte riktigt hur jag ska göra. :/ Förstår inte varför jag har haft sån beslutsångest på sistone, men det känns som det alltid är något som ligger och gnager och som jag måste ge besked på hur jag ska göra. Känns som om tiden bara försvinner iväg och jag skulle vilja hinna pausa den lite emellanåt.

Ikväll ska man i alla fall softa framför Gladiatorerna. Det blir mys! Trevlig helg alla fina!

 

Jag idag:
   


Min mumsiga frukost!

 


På bildlektionen i skolan idag:

  


Kladdkakemellis! ^^

   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 februari 2013 10:00

Fick förfrågningar på morotskakegröten jag gjorde häromdagen och här kommer alltså receptet (hämtat från denna blogg):


1 dl havregryn

1,5 dl vatten

1 liten finriven morot

0,5 tsk kanel

2 msk mjölk

1 krm salt


Jag mikrade allting men man kan koka det på spis också. Då låter man det koka upp och sen låter det koka på svag vrme i 4-5 min. Till hade jag vaniljkvarg, jättegott! :D



/E med två i  

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards