I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Eveliina med två i - 12 februari 2013 19:55

Äh - klart jag skulle ha en semla! Det är ju trots allt semledagen + min namnsdg + ett viktigt steg för mig att visa att jag kan. ;) Visst äter jag nyttigt och hälsosamt och försöker göra det så mycket som möjligt, men sånt här då och då dör man faktiskt inte av. ^^ Och visst, jag föredrar det inte och den var ganska mäktig och vääääldigt söt men det var ändå viktigt för mig själv framförallt att visa att jag kunde äta en. Det är detta som är hälsosamt - att man har en balans och gör det man vill och mår bra av. Man äter och rör sig så att det är bra för kroppen, men man kan också äta lite mindre nyttigt om man skulle vilja det men med måtta.

Har fått mycket mer energi på sistone, magen har faktiskt kommit igång och det känns skönt att få komma igång med träning lite smått. Det går bra just nu!


   


Fick namnsdagspresent också av mamma ^^

 


Massageolja! Så ikväll blir det avslappning med massage. Härligt!

 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 12 februari 2013 17:28

Har varit en rätt lugn dag idag. Vaknade vid åtta idag för att jag skulle ha körlektion vid nio. ;) Inte så jättekul på ett lov kanske, haha. xD 

Åt overnight oatmeal för första gången till frukost. Har typ sett det överallt och var bara tvungen att testa och det var ganska gott. :) Fast visste inte riktigt vad jag skulle smaksatta med så det blev blåbär och kanel. Sen drog jag iväg och hade körlektion som gick typ okej bara. Körde motorväg men gjorde lite misstag då och då. Min körlärare ska boka en uppkörningstid (!) till mig tills nästa gång då jag får reda på när det blir. Usch, vad nervös! x)

Sen var jag ute en sväng, kom hem och åt mellanmål; ungefär som bananasplit och det var riktigt gott! ;)

Försökte sen göra pannkakor till lunch, men dom misslyckades ganska totalt och blev mest en god gegga, haha. På hade jag vaniljkvarg. Såå gott! ^^

Efter lunch kom en kompis till mig och vi snackade mest och tittade lite på film och hade trevligt. Testade en Raw Bite till mellis. Den var helt okej.

Har precis gjort middag nu. Försökte göra laxburgare men de blev inte heller så bra. x) Men goda i alla fall!

Har ju namnsdag idag också. (a) Blir väl inte så mycket firande men det är ju semledagen också och pappa har köpt hem några. Får se om jag äter någon semla senare ikväll. Är ju inte världens hälsobulle direkt, men nångång då och då får man ju unna sig. ;) Har ni käkat någon semla idag?



Overnight oatmeal till frukost:

   


Bananasplit till mellis:

   


Yeeeee! (fast jag stavas med två i)

 


Mellis:

    


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards