I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 9 februari 2013

Zumba!!!

Av Eveliina med två i - 9 februari 2013 12:31

Kan inte tro det - har precis varit på mitt första zumbapass ever!!! Det var jättekul och första gången jag hade träningskläder på mig på ett och ett halvt år (legat och samlat damm i en låda...). Kändes så konstigt att få ta i igen och log hela passet. :D Var väldigt seg och så, men det har ju sina anledningar. Och oroa er inte - har fyllt på ordentligt med energi. Efter passet tog jag direkt en av gymmets proteindrinkar (chokladsmak - jättegod!) och sen gick jag och mamma till Euro Baguette och åt varsinn sallad. Åt en stor tonfisksallad. Såå god! ^^ Vill så gärna komma igång med träningen, äta bra, bygga muskler och må bra i både kropp och själ.

Åh, vilken bra dag det är! Och ikväll laddar man som sagt för fest, vilket inte gör dagen sämre direkt! Hoppas alla får en underbar lördag! :D


Lunch!





Proteinfluff jag njöt av igår kväll:

 


/E med två i

 
 
Ingen bild

anon

9 februari 2013 13:52

Jag viöö verkligen inte vara taskig men måste bara säga. Att jag tycker du borde fokusera på att äta ordentligt och inte fokusera så mycket på att äta salad för lunch och bara äta protein? Du säger själv att du har tappat i vikt och vet inte värför... men det beror på att du inte äter tillräckligt. Fokusera på att äta dina förbjudna livsmedel. .. annars kommer du bara gå över till orterexi. Och vara i samma skit igen. Du försöker bara gömma din ångest över mat och din kropp och träna och äta nyttigt. Men det hjälper ingenting.

Eveliina med två i

10 februari 2013 20:05

Allt jag vill är att ha ett hälsosamt liv, då min kropp mår bra, jag mår bra. Visst, jag är inte där ännu och har en hel del att jobba på, t.ex att äta tillräckligt. Men jag tror jag är en bit på väg i alla fall. Och ska kämpa mig upp i vikt nu och ska vara försiktig.

 
Sophia

Sophia

9 februari 2013 13:53

Så härligt Evii! :)Kul att du får komma igång lite med träningen igen :)Underbart! <3

Sv: Jag har 3 tjejer har ett projektarbete som heter "en rolig dag för äldre". Som vi har utfört på ett äldreboende. Vi fixade en 3 rätters middag, tipspromenad och underhållning. :) Det gick super och de tyckte verkligen om det :D
Haha ja, vi fpr sportlov vecka 8 :P Det är ju lite olika veckor beroende på vart i Sverige man bor ^^ Knäppt egentligen.
Bananpannkakorna vart goooda :) Mina blev inte så snygga. Den första blev helt fel, bara massa klumpar :P med de andra blev lite bättre ^^ Dock fortfarande fula :P haha

Ha det bäst! <3

http://www.soophiiiaa.devote.se

 
Ingen bild

mia

9 februari 2013 17:59

Hej! Hur kom du på att du skullebörja träna? Såg att du länkade ett recept från en blogg om träning. Vet du att den tjejen som har den bloggen har en ätstörning och är träningsberoende? Kanske inte en så bra förebild för dig just nu. Kram

Eveliina med två i

10 februari 2013 21:05

Jag vill komma i form och bygga muskler/få en hälsosam livsstil och kropp. Men ska ta det försiktigt med den. Vill att det ska vara kul att träna och inte nåt tvång eller att jag ska gå ner i vikt.
Nej, det hade jag faktiskt ingen aning om. Fast jag är inte säker på vem det är du syftade på. :s

 
klara

klara

9 februari 2013 21:50

Åh, zumba är verkligen kul!

Sv. Tack, ja jag antar att det är framsteg. Dock känns det ju inte så kul...
Ja, det ska bli skönt att komma till värmen, är dock väldigt nervös för maten osv.
Du är också grym. Klart det känns svårt. Men det enda man kan göra i det här fallet är nästan att sätta igång autopilot och bara köra på trots rädslan. Om du skulle gå upp för mycket i vikt (och nej det kommer du inte göra) så kan du ju alltid gå tillbaka. Det är lite så jag tänker. Att jag vet hur man är sjuk så nu prövar jag att gå mot det friska. Om jag inte gillar att vara frisk när jag är där så kan jag alltid bli sjuk igen...
KRAM!

http://attblifri.blogg.se

 
Julia

Julia

10 februari 2013 12:24

Vad härligt att det kändes bra. Så länge man tycker att det är roligt och tränar av rätt anledning är det ju bra. Och zumba låter ju som något som är rätt då. :) Mina träningskläder ligger också och samlar damm, fick träningsvärk av kroppskännedomen en gång haha (vilket är noll träning egentligen).

http://enrymd.blogg.se

 
evelina

evelina

10 februari 2013 12:25

Vad roligt för dig! Det är verkligen guld att få träna igen, hihi.

Sv: Åh, men det är bara att fråga så får du receptet ju! :)

http://svindlandefrihet.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

10 februari 2013 20:01

Åh vad roligt att du har fått träna igen:) Zumba har jag aldrig provat på men det verkar så kul.


Nej jag tar inga mediciner längre, gjorde det ett tag, men när jag slutade gå till den mottagningen jag gick så var det ingen som skrev ut nya åt mig:/

Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
S

S

11 februari 2013 20:41

Va roligt för dig! Jag har fått komma igång nu och tränar med vänner 2 gånger i veckan, har gjort det ett tag, och glömmer aldrig känslan jag hade när träningskläderna kom på för första gången på ca 1år och 2månader! så roligt, ta vara på det.. men var vaksam.. att inte träna om man egentligen inte orkar =) och att inte planera vardagen efter träningen, så man faller tillbaka! kram på dig!=) lycka till!

http://www.sofiayit.blogg.se

 
Julia Jensen

Julia Jensen

12 februari 2013 12:59

Ser att många verkar vara emot dig när du börjar träna och leva hälsosamt, men jag hoppas du ser bort från dessa kommentarer. Bara för att man har eller haft en ätstörning ska ju inte det betyda att man ska strunta i sin hälsa och välja bort hälsosam mat. Jag tror att rätt mat ger rätt byggstenar för att bygga upp en hälsosam kropp men är även bra för huvudet. Det finns trots allt ingen anledning till att äta t.ex godis, oavsett om man har ätstörningar eller inte. Visst, vill man nu göra det för kanske smakens skull så fine, men känner man inget behov är det heller inget du ska äta för att tillfredställa andra.
Jag tror du kommer finna en balans du trivs med!
kram

http://juliajensen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards