I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 4 februari 2013

Av Eveliina med två i - 4 februari 2013 17:32

Har varit en sådär dag idag... Kändes inte så jättebra i skolan idag och det är jobbigt att det inte är desamma längre... Vet inte om det någonsin kommer bli det igen.

Slutade i alla fall tidigt och åkte hem en stund för att sen dra till mottagningen för vikt/samtal. Det gick åt helvete... Vikten pekade tydligt nedåt och jag ville bara dö... Blir så arg och ledsen på mig själv och framförallt besviken att jag uppenbarligen inte fixar det på egen hand! Det känns bara så mörkt just nu och jag fylls av hopplöshet gång på gång. Min behandlare var allt annat än glad och det första jag gjorde var typ att brista ut i tårar. Hon reagerade knappt och de har tydligen snackat ihop sig på mottagningen om hur de ska göra med mig. Ska tydligen få prata med deras läkare som ska göra nån slags bedömning av mig eller nåt om några veckor. Allt känns som en mardröm som jag aldrig vaknar upp ifrån.

Min behandlare tycker inte att jag tar emot deras hjälp heller och om jag inte börjar göra det så tyckte hon att vi lika gärna kunde lägga ner behandlingen... Fick med mig ett matschema hem som jag ska försöka följa faktiskt. Måste vända det här NU. Hatar att gå efter matscheman och så men har nog inte mycket till val just nu... Får ge det en chans i alla fall!

Bara för det här med vikten och det så fick jag inte alls ut det jag ville prata om, eftersom min behandlare lade så mycket fokus på det (vilket jag förstår men ändå...). Känns jobbigt att inte kunna prata med någon när man har så mycket inom sig som man inte vet vad man ska göra med. Har ingen att vända mig till...

Har precis lagat middag som blev lite kaosartad... Hade bestämt mig för ett recept till slut, men så fattades det ena efter det andra och allt blev bara pannkaka typ... Fick väl till något i slutändan trots allt. Blev rotfrukter med stekt kyckling. Gick att äta i alla fall.

Nu ikväll ska jag nog baka bröd eller något, får se hur det blir med det. Annars händer nog inte så mycket mer. Hoppas ni haft en bättre dag än vad jag har!


2353fad46eb711e2a45222000a9e06f4_7_large 1697b8d7ad748220a4cb4552636724ec_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards