I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under januari 2013

Av Eveliina med två i - 8 januari 2013 17:08

Min sista heldag här på Capio börjar lida mot sitt slut, precis som min tid här. Kan inte fatta att det imorrn jag åker och skrivs ut helt! Det vill liksom inte fastna i min hjärna... Känns ledsamt att lämna alla fina människor här som jag lärt känna under hösten och som har fått en ganska stor plats i mitt hjärta och betyder massor för mig, trots denna korta tid jag har känt dom. De förgyllde verkligen min tillvaro på Capio. Hoppas verkligen jag håller kontakten med dom och vi träffas snart igen!   

Dagen har gått i ett. Efter frukost gjorde jag inte så jättemycket och efter lunch så hade jag sjukgymnastik. Min sista. Sen var det dags för mellis. Åt mumsig smoothie och en extra macka. 

Efter det fotade jag och några till lite outfitbilder och sen hade jag läkarsamtal och sen jag och en till en sväng.

Har precis ätit middag nu och ikväll, min sista kväll på Capio, så ska jag vara med mina vänner här och mysa med dom.


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 7 januari 2013 16:54

Dagen och veckan började som vanligt med vikt. Vågen visade +0,3 kg på de här två dagarna. Kändes okej ändå.

Efter frukost var jag lite på k1 och sen mötte jag upp min saknade och älskade Crinis! Åh vad härligt att få träffa henne igen! <3

Efter lunch hade jag samtal med min behandlare och vi sa inte så jättemycket. Sammanfattade lite min tid här och så. 

Sen hände typ ingenting och jag hade såå tråkigt och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Efter mellanmålet (fick ta det i lägenheten) så var jag och några till ute och gick en sväng  och fotade lite på stranden. Nu har man precis käkat middag och är mätt och belåten och ikväll ska jag ha myskväll med mina tjejor.   Kommer blir bra!


Måendet har varit typ okej idag. Mår inte bra men det är heller inte dåligt direkt, men det känns ändå som om det är nånting jobbigt som gnager på mig och bara finns där i bakgrunden... Blir inte av med det liksom Känner mig aldrig riktigt glad eller förväntansfull p.g.a det. Är rädd för att alla ska inse hur tråkig jag egentligen är och tröttna fullständigt på mig, om det inte redan håller på att hända...


Tumblr_mclvlfp8un1r8fxwno1_500_large


Tumblr_mczhhxvggm1rj1r4co1_500_large Tumblr_mfnly37bba1r8fxwno1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 6 januari 2013 16:41

Gårkvällen var hemsk och den blev bara värre. En personal kom in och påminde mig om mitt förstärkta mellanmål och att jag var tvungen att komma in och ta det. Så fick gå in till k1 och göra det med ångest som tryckte på inom mig och det kndes som om jag skulle explodera. Ville bara kunna skrika eller försvinna nånstans. Trodde först att det bara skulle vara en tallrik yoghurt (som om inte det var tillrckligt...), men då visar det sig att jag ska flingor till också! Så mådde ännu sämre då och åt med tårar som jag inte kunde hålla tillbaka längre rinnandes nerför mina kinder och allting var bara kaos sen och ana bara skrek på mig hur vet, äcklig och värdelös jag var. Gick in på mitt rum och stängde dörren om mig och visste inte riktigt vad jag skulle göra med all denna ångest som tog över varenda liten millimeter utav mig och det kändes som om min kropp bara blev tjockare och tjockare. Fick impulser att jag måste ut och gå, röra på mig, vad som helst för att bli av med den och känna mig lugnare, men lyckades motstå dem... Nu i efterhand känner jag bara att hur otäckt det var att de sjuka tankarna och känslorna var så starka och påtagliga.

Vid åtta gick jag ut till slut och satte mig framför TV:n och tittade på filmen jag skulle se och sakta började det att kännas bättre igen. Jag tog mig igenom. Tog kvällsmaten lite senare, vid nio ungefär.


Idag har det i alla fall känts bättre, tack och lov. Fick gå in till k1 och ta mitt förstärkta mellanmål vid tio istället, och det kändes bättre, men det tog ändå emot så...

Sen har inte så mycket hänt idag. Har varit ute och gått lite (riktigt skönt ute faktiskt), varit med de andra tjejerna och lite så. Fick en försenad julklapp idag; ett halsband med en fågel. Såå otroligt fin! En dag ska jag kunna flyga med egna vingar och vara lika fri.

Ikväll händer det nog inte så mycket utan blir nog en lugn kväll. Imorrn är det dags för vikt igen. Får se hur det har gått nu med de förstärkta mellanmålen...


 


Min julklapp som jag fick idag:


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 januari 2013 17:23

Igår kväll kilade vi över till Uppföljningen och såg lite på en slräckis. Såg på Fredag den 13:e men hade redan sett den och gick innan den var slut. Hade svårt att somna igår kväll, och det berodde inte på filmen. Var helt uppe i varv och tog ett tag att varva ner typ.

Tog en liten runda efter frukosten och fotade lite, det var superhärligt väder och solen lyste och det var helt vindstilla. Synd att jag inte hade med systemkameran då.

Efter lunch drog jag och några till till stan och gick till HM och Gina där. Fyndade lite (det var tydligen fortfarande reor) och fick med mig ett linne från HM med rosetter på och en blus och en kofta från Gina. Nöjd tjej! ^^

Sen fikade vi och hade det trevligt. Tog en jordgubbssmoothie, mums! 

Åkte sen tillbaka och åt middag. Mår lite sådär just nu och känner mig rastlös och har en massa tjockiskänslor som jag försöker putta undan så gott det går... Låt mig vara! Orkar inte just nu!

Ikväll blir det mys framför TV:n. Ska se Sagan om de två tornen, blir asmys! Låter som en bra lördagskväll för mig!


       


Kläderna jag köpte!

            


Jordgubbssmoothie!

       


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 januari 2013 12:02

Idag har jag på mig linne och kjol från HM, strumpbyxor från Gina, tröja från Cubus och ett diadem.

 

   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 januari 2013 17:24

Igår kväll började av någon konstig anledning barndlarmet tjuta i mitt rum... gånger tre! xD Fick typ panik och fatta ingenting. Men vi misstänkt att det var för värmeelementet jag hade ställt in i mitt rum. Slutade med att vi bankade ner det och ställde det i ett annat rum och då höll den sig tyst som tur var. Så idag kom en personal och ställde in ett annat i mitt rum, och än så länge går det bra. ;)


Dagen idag började i alla fall med vikt. Var så nervös och orolig inför den och var nära att "glömma" den, men så kom en personal in och hämtade mig... Så fick gå in på k1 och väga mig och vågen visade 3 kg ner så fick en aning panik, och gick och oroade mig hela dagen för mitt samtal med min behandlare... Var så rädd att jag skulle få extra mellanmål eller ännu värre, näringsdrycker...!

Efter lucnh var jag ute och gick en stund och sen blev det kanelbulle till mellanmål och tacos till middag. Lite fredagsmys typ! 

Efter mellis var det dags för samtalet och min behandlare var inte alls som jag trodde hon skulle vara och samtalet gick mycket bättre än väntat! Hade en ganska bra samtal och kom fram till att jag måste i alla fall kämpa med att hålla vikten, och det känns bra, men fick dock förstärkt mellanmål... Men det känns okej just nu i alla fall och hoppas det blir bra!

Humöret har ändå varit på topp mesta delen av dagen och det har känts bra ändå :) Nu sitter jag på k2 och chillar men ikväll händer annars inte så mycket. Hoppas ni får en bra helg!


 


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 januari 2013 17:15

Fråga: Hej! Kan du inte börja lägga ut olika outfits? Tycker du verkar ha så fina kläder & bra smak! :)

 

Svar: Haha tack så mycket!! :) Naturligtvis, roligt att få en sån förfrågan! :) Börjar med outfiten idag, är dock ingen modelll så ser kanske lite konstig ut haha xD

 

Blev skjorta från HM, jeans från Gina (!), och armband från BikBok idag.

 

 

 

/E med två i

Av Eveliina med två i - 3 januari 2013 18:59

Sorry för lite dålig uppdatering, men har inte hunnit att blogga. ;) Igår så drog man ju till några kompisar och hade lite festande. (a) Hade en bra stund! ^^

Sen kom min pappa och hämtade mig, men släppte av mig i stan och träffade en kompis. Var uppe till tre hehe... xD Väcktes av väckarklockan vid åtta och det var hemskt att vakna men piggnade till ganska snabbt. ;)

Packade mest hela morgonen, bokade biljetter och så och hann träffa en kompis igen. Åkte sen efter lunch och tågresan och det gick bra. Till slut var jag framme vid Capio och det kändes konstigt att vara här igen. Men känns ändå okej just nu i alla fall... Hade samtal med min behandlare när jag kom och berättade lite hur det hade gått hemma sen sist. Har ju gått mycket upp och ner och imorrn är det vikt... Är rädd att jag ska ha gått ner en del och får typ extra mellanmål eller näringsdryck... Hoppas verkligen inte det!!!

Flyttade in i Lägenheten jag var i förut, så det känns bra. Gillar den. Bor inte själv just nu i alla fall.

Men nu ska man landa och ladda om för kommande vecka, hoppas jag överlever typ...

Nu ska man ha filmkväll med några härliga tjejor här och mysa ner sig i soffan.


Me yesterday:

   


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards