I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

Jobbigt samtal...

Av Eveliina med två i - 28 januari 2013 17:23

Usch, vet inte vad det har varit med mig riktigt idag. Har varit jätteseg och typ trött i huvudet, fastän jag sovit bra och så. :/ Fattar ingenting.

Men nu är i alla fall måndagen avklarad och det var en kort dag i skolan. Hade två lektioner och slutade vid elva. Åkte hem och vod halv två drog jag mig mot mottagningen för samtal. Vikten var desamma som senaste (Wiho!) och samtalet var ganska givande faktiskt. Pratade mycket om hela min skolgång, hur den har varit och så och det var riktigt, riktigt jobbigt och kunde inte hålla tillbaka några tårar... Kändes ändå skönt att prata om det, för har faktiskt aldrig gjort det tidigare.

Sen var jag tvungen att gå för att ha dubbel körlektion. Vi körde på landsväg och det gick sådär idag. Tror det beror på att jag var så borta i huvudet och inte lika fokuserad och skärpt som annars, så gjorde en hel del småmissar. :/

Har precis kommit hem nu och käkat middag (samma som igår, såå gott!) och ska nog mestadels slappa ikväll och kolla på Top Model Sverige, för imorrn har man ju studiedag, det gillas! Och då ska jag fokusera mycket på körteori, för den ligger jag verkligen efter med!


Tumblr_mhaadqhzjy1rmddzso1_500_large

/E med två i

 
 
Matilde

Matilde

28 januari 2013 17:55

Puh, skönt att vikten stod still! Men åt du bra idag? tänkte om det kunde vara pga det som du kände dig lite trött och hängig? Men himla skönt att det gick bra på samtalet! :)

sv: Ja, ska verkligen låta de få vara morötter. Har en bild på collaget i mobilen så jag kan plocka fram det när jag vill :)

Jag tror att det är väldigt bra att våga be dina föräldrar om hjälp. För även om du nu är myndig så har de ju ett stort ansvar för dig eftersom du bor hemma och ja...för att de älskar dig! Om de blir arga så är det för att de är frustrerade, inte på dig, utan på att de inte vet hur de ska hjälpa dig och få dig att må bra. Men be om hjälp, och förklara hur de kan hjälpa dig. För tro mig, de villl hjälpa dig bara det att de nog inte riktigt vet hur de ska stötta dig på bästa vis.
Ja, tanken har slagit mig, men det känns så dumt att göra det när man bara setts några gånger. Men vet verkligen inte om det kommer fungera med henne heller...

http://rosaljus.devote.se

 
Crina

Crina

28 januari 2013 18:58

Härligt att höra Evii min!! Glad jag blir <3 Är så himla stolt över dig, du har verkligen kraften, du ser själv! DU KAN EVII !! Grymt stolt över dig min ögonsten! pussar! <3<3<3<3

http://www.mywordsandthoughtsbyme.blogspot.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

28 januari 2013 22:40

När du är helt frisk och mår bra och inte har en risk att falla tillbaka ner i sjukdomen, då kan du också träna igen vännen. Du får kämpa för det:)

Vad bra att samtalet kändes bra även om det var jobbigt för dig. Du är så bra vännen.

Kram♥

http://patriciac.blogg.se

 
Caroline

Caroline

29 januari 2013 13:28

det var gott :)

bra att du inte gått ner mer.. VÄND det nu då!!!

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
fanny

fanny

29 januari 2013 13:34

Vad skönt med studiedag. Det älskade jag när jag gick i skolan.. :) Jo det är bara att kämpa på och hoppas att någon dag så tar vi oss ur detta. Men vi får tänka på att även människor som är friska inte alltid mår bra. De är båda arga, ledsna, glada och ledsna.. Jag har ofta tänkt att de alltid mår bra, som min syster till exempel. Men de gör inte det.. Kramar till dig <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Mallan

Mallan

29 januari 2013 14:18

Ibland har man såna dagar då allt känns tungt, hoppas att du känt dig bättre idag :) Skönt att vikten stod still iaf, en väldigt positiv grej!

Sv; De sa faktiskt inte så mycket om vikten igår, men hon som har hand om det var borta så lär nog få höra om det senare i veckan, något jag inte ser fram emot. Känner mig alltid så dålig då :(
Jag vill ta upp det men vågar inte. Vet inte vad jag är rädd för men ja, det känns som att jag inte vågar säga vad jag tycker :/

Ja kanske jag borde göra, jag påbörjade en måltavla men det blev mest att jag kände mig usel... Tycker din är jättefin, syns att du lagt ner mycket tanke och känslor bakom den.

Hoppas du mår bättre idag, du är inte värd annat ♥ Fortsätt kämpa emot tankarna så blir de mindre och mindre, och var inte rädd för att be om hjälp. Stor bamsekram till dig finaste ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
J

J

30 januari 2013 17:35

Det är bra att passa på att gråta lite när man får chansen. Det behöver man. Jag tycker man känner sig som hundra ton lättare efteråt. Fin du är på bilderna i tidigare inlägg också. Tack för att du tror på mig <3

http://enrymd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards