I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Så misslyckad...

Av Eveliina med två i - 25 januari 2013 17:04

Vill kunna säga att allting är bra, att allting går galant och anorexin existerar knappt. Men just nu är det inte så. Och känner mig så misslyckad som inte ens klarar av att äta ordentligt. Jag är för guds skull 18 år och ska inte ha problem med att äta! Blir så frustrerad och arg på mig själv! Varför är jag så feg när det verkligen gäller? När jag får chansen att bevisa att jag kan? Jag bara sviker allas förtroende gång på gång och lurar inte minst mig själv... Varför kan inte allting bara vara bra för en gångs skull?


Blev en kort dag i skolan idag. Hade en timmas extra sovmorgon så vaknade rätt utvilad, vilket var skönt. Har varit duktig och lagt mig tidigt varje kväll nu och känner verkligen skillnad från förra veckan. Sömn är viktigt, kan jag säga! Hade i alla fall bild och började om på mitt självporträtt och sen hade vi religion och då hade vi bara genomgång och sen slutade vi. Älskar fredagar, haha!

Tog bussen hem och sen hade jag körlektion igen. Gick superduperbra och fick massor med beröm från läraren och hon vill börja planera uppkörning med mig! Tror det blev risk ettan på onsdag, så då har jag fixat det också och allt kändes bara såå bra och jag var glad... fram tills jag kom till mottagningen. Vikten visade inget vidare och jag skämdes så. Fattade ingenting. Trodde verkligen inte det, så blev ganska chockad. 

På samtalet sen satt jag och behandlaren mest och tjafsade om hur vi skulle göra. Tiden bara rusade iväg och vi kom typ inte fram till något vettigt alls. Känns inte bra det här... Var bara arg, irriterad, ledsen och besviken och hade ingen lust att prata med henne alls. Jag får inte ens prata om de saker jag verkligen vill och är där för, min enda timme i veckan. Känns bara hopplöst alltihop och som en ond nedåtgående spiral som bara upprepar sig hela tiden. Lyckan jag kände efter körlektionen var ju som bortblåst...

Nu har jag i alla fall precis kommit hem och käkat middag. I helgen har jag inget planerat så ska ta tillfället i akt och försöka göra en massa småsysslor som behöver göras. Ikväll ska jag bara gosa ner mig i soffan framför Gladiatorerna med någon mumsig kvällsmat tror jag. Hoppas alla får en trevlig helg!


I morse:

   


/E med två i  

 
 
fanny

fanny

25 januari 2013 18:48

Du är inte misslyckad fina du <3 Inte på långa vägar. Men jag vet hur det känns att känna sig så, jag gör det just nu. Känns som om det jobbiga aldrig har ett slut och bara fortsätter för alltid. Men det finns ett slut. Vi måste bara kämpa lite till för att komma dit! Kramar <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Mallan

Mallan

25 januari 2013 20:27

Fina du! Det är ätstörningen som talar när du känner dig värdelös. Men den har fel! För du är världens finaste tjej, som är hur bra som helst. Du kämpar och gör ditt bästa, mer kan man inte göra. Det är nu du ska ge igen, du ska bevisa att du visst kan, att äs inte kan ta över mer nu. Bestäm dig nu en gång för alla att verkligen lämna allt. Öka dina portioner, ät det du är sugen på och försök att inte tänka alltför mycket (vet hur svårt det är, men försök). Ge dig inte förrän du lyckas, och det vet jag att du kan. Du kan så mycket mer än du tror ♥

Sv; Samma här, måste fixa några ärenden bara men annars är den oplanerad. Vill ha massor att göra så får se till att hitta på något kul :) Tycker du ska ta en helg där du bara fokuserar på att ta hand om dig själv, kanske fixa naglarna, ta ett fotbad eller göra ansiktsmasker. Man behöver återhämta sig ibland, utan att känna dåligt samvete för att man rår om sig själv. Glöm aldrig att du är den viktigaste i ditt liv!

Tack för dina värmande ord, jag hoppas den inte påverkar vikten för det var ju något som jag kan tänka mig att prova igen.

Hoppas du får en mysig kväll fina du, glöm inte hur värdefull du är ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Crina

Crina

25 januari 2013 20:31

Aw, tack för ditt fina komentar! <3 Åh, blir så ledsen av att läsa ditt inlägg idag, men det är bra att du är ärlig, framför allt mot dig själv och att du är medveten om din situation. Fortsätt kämpa, och glöm inte av att dina samtal ska innehålla det du behöver prata och satsa på! Det är du som har makten över ditt liv och allt du äger! Du är BÄST! fortsätt kämpa mot friskheten min Evii, låt inget hindra dig! ÄLSKAR DIG!!

http://www.mywordsandthoughtsbyme.blogspot.se

 
Ingen bild

mia

25 januari 2013 22:08

Så du hade gått ner ytterligare? Verkar som att du är på gång tankemässigt och vill bli frisk men det räcker inte alltid, du måste omstätta det i praktiken också så du kommer framåt. Tryck inte ner dig själv när det går dåligt utan tänk att du ska förändra det då till det bättre. Börja att utmana dig och ta litet mer än vad du brukar vid varje mål så att det går framåt. Kram och tänk på det som funkar bra i ditt liv nu, skolan och bilkörningen.

Eveliina med två i

26 januari 2013 18:14

Ja du har rätt. Det är tyvärr där det brister och kag förstår inte varför det ska vara så svårt. Vill bara att allt sk fungera men det är inte så enkelt till en början tydligen :/ Mitt mål just nu är att öka på målen och röra mig mindre och hoppas det går vägen! Kramar på dig!

 
Matilde

Matilde

26 januari 2013 17:23

Usch förstår hur frustrerande det kan kännas att inte ha en bra behandlare :/ Men vad säger dina föräldrar? Hur mycket koll har de på dig och ditt matschema?
Du kanske borde byta behandlare till någon du trivs bättre med. Sedan kan du kräva att få ha fler samtal i veckan. Under en period fick jag två samtal plus möte med sjukgymnast varje vecka.

sv: Ja, smaken är ju som baken haha men jag tycker att hon får skämta om det eftersom hon har haft ätstörningar så hon vet ju sicket helvete det är. Och så tycker jag att det är bra att få lite distans till sjukdomen så man kan se att det finns mer i livet än att bara tänka på mat och vikt :)

Åh tack fina du, det värmde!

Jag vet att du kommer att lyckas släppa sjukdomen. Våga bara vara ärlig mot de som vill hjälpa dig och våga ta emot hjälpen som erbjuds. Våga be om den hjälpen du behöver. Ta hand om dig och tänk på varför du vill bli frisk!

http://rosaljus.devote.se

 
Mikael

Mikael

27 januari 2013 12:14

Hej, hoppas jag inte stör!

Jag ville bara höra med dig om du har något intresse av ett Modeforum? Tanken är att hjälpa mindre bloggare eller små hemsidor att synas som inte har råd att betala pengar för tex adwords eller bloggcast. Om man gör ett bra inlägg i modeforumet så får man automatiskt mer läsare och ett plus är att i vårt modeforumt är vi alla vänner och hittar på roliga saker tillsammans. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor kram från ModeMikael

http://forum.modekampanj.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards