I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Grattis pappa!

Av Eveliina med två i - 22 januari 2013 17:06

Har varit en rätt bra dag i skolan idag och gått hyfsat fort, vilket är skönt. Kom på att vi egentligen hade sovmorgon och åkte till skolan tidigt ändå, men kunde gå till kuratorn tidigare också, så det löste sig. Kuratorn är... typ speciell. Vet inte om samtalen med henne ger så mycket liksom. Hon liksom småpratar mest utan att gå in på hur jag faktiskt mår känns det som och jag stirrar mest ner i golvet. Mot slutet släppte det väl lite i alla fall.

Sen har dagen bara flytit på, och jag kommit en liten bit på mitt projektarbete nu, vilket känns skönt. Hoppas det blir bra! Har fått en del grejer att göra i skolan nu.

Nu har vi precis firat min pappa som alltså fyller år idag. Det bjöds på kladdkaka med grädde och blåbärspaj. Hade lite svårt att bestämma mig för vad jag skulle ta. Varför ska det kännas så laddat med sånt varje gång...? Tog till slut det som såg godast ut, den hederliga kladdkakan med grädde. Den var riktigt kladdig och god, som en kladdkaka ska vara. Pappa blev också glad för min och min systers present, vilket var roligt. Det blev till slut ett presentkort på en mixer, haha. Grattis papi!

Ikväll händer inte så mycket mer. Ska lägga mig tidigt ikväll också. Känns som om jag bara vill sova hela tiden, gäsp! Har nog en del sömn att ta igen fortfarande.


Födelsedagsfika!


 

/E med två i

 
 
Caroline

Caroline

22 januari 2013 19:08

jaa, jag önskar verkligen jag hade fått vila.. men nu är de full fart igen.. snart kollapsar nog jag helt seriöst!!

vad gör du för projektarbete?
kram

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

22 januari 2013 20:47

Mums så gott:) Åh du kladdkaka eller tog du paj också?

Lustigt att eran kurator är sådan, h*n borde ju verkligen gå in djupare på hur du mår så att du kan få stöd därifrån också. Hoppas det blir bättre ju mer samtal ni kommer ha.

Tack för dina ord vännen<3
Kramar

http://patriciac.blogg.se

 
Mallan

Mallan

22 januari 2013 21:19

Vad gott med kladdkaka! Även om det var jobbigt att välja gjorde du faktiskt ett väldigt bra val som du ska vara stolt över. Du gjorde det jättebra! :) Det kommer bli lättare och lättare när man ställs inför såna val, det gäller bara att våga välja. Du är superduktig ♥

Sv; Men en mixer var ju en superbra present, man kan göra mycket gott med en sån.
Ja det känns verkligen så, hur man än gör blir det aldrig bra. Men det ska bli bättre, man måste våga lita på det, hur svårt det än är.

Stor kram fina du, glöm inte hur värdefull och vacker du är ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
Elin

Elin

22 januari 2013 23:44

Om det vore lätt skulle du fixat det för länge sen. Men nej, det är inte enkelt, inte ens för den starkaste. Det är svårt, och det borde vara svårt. Det tog tid och mycket engagemang för dig att ta dig ner hit, att klättra hela den vägen upp är och borde vara lika lång och svår, för att det verkligen ska vara långsiktigt hållbart. Du klarar det här. <3

Tycker/tyckte du om att vara i köket och laga mat osv?

Jo ja kanske. Men är inläggning inte sista utvägen? Har jag verkligen provat allt annat tillräckligt mycket eller ger jag bara upp för lätt? Jag kanske visst mår bra, inte alls i behov av varken hjälp eller inläggning? Usch, så rörigt i huvudet..
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards