I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Eveliina med två i - 15 januari 2013 18:59

Hej lovlies! Glädjen jag kände igår kväll försvann ganska fort... Pappa började tjafsa med mig och satte igång massa tankar och hade bara så dåligt samvete och ångest för mig själv och allt jag gör och inte gör. Ville så gärna ha någon att prata med, bara få ur mig allt jag höll inne på och få en stor kram... Sjunker bara djupare och djupare, och det är bara jag som kan kämpa mig uppåt igen. Varför ska det då vara så sjukt svårt? Vill inte vara sjuk längre... Men varför känner jag mig då så tom om jag inte gör som anorexin säger åt mig vad jag ska göra? Känns nästan som om det enda jag är bra på är att vara sjuk... Men nej, det är inget alternativ att fortsätta den sjuka vägen, för den håller inte i längden. När ska jag förstå det? Är nog lite rädd att släppa taget helt om ätstörningen (vilket gör det väldigt svårt att bli frisk, dumskalle!) för vad ska jag fylla ut min tid med då? Hur ska jag må bra över mig själv då? Det är ett ständigt krig inom mig mellan det friska och det sjuka. Alltför ofta vinner det sjuka, men jag får inte ge upp! Inte än! Inte n när jag kommit så långt, fastän jag har backat lite nu...! Anorexin har redan tagit så mycket ifrån mig redan!!!

Sov frukstansvärt i natt och det blev typ bara fyra timmars sömn... Hade så sjukt svårt att somna och låg bara och blunda halva natten typ. Hatar att inte kunna sova! Var hemskt att vakna på morgonen.

Hade egentligen sovmorgon, men tog den vanliga bussen till skolan i alla fall och gick sen till kuratorn. Vi skulle egentligen ha haft samtal imorrn, men tog det lika gärna nu när jag inte hade nånting annat för mig. Anledningen till att jag ville prata med kuratorn var för att jag ville ha någon i skolan att prata med ifall det blev akut... Men hon var inte riktigt vad jag hoppades på. Sa vid ett par tillfällen att jag mådde sådär och det var svårt just nu, men tror inte hon fattade riktigt och vi småpratade mest... Hon bokade ändå in två till samtal för kommande veckor.

Skolan känns verkligen inte desamma som den gjorde innan jag lades in i Varberg, vilket är väldigt tråkigt. Vill bara att allt ska vara som vanligt, men det är det inte och vet inte om det någonsin kommer att hinna bli det igen. Detta får mig att ångra att jag åkte till Varberg. Nu känns det bara som om jag är utanför ibland och förlorat de flesta vännerna... Mår inte direkt bättre av detta. Förhoppningsvis behövs bara lite mer tid så jag kommer in i klassen igen. Vill bara att det ska bli som vanligt... Är det för mycket begärt?

Kom sen hem och värmde mig lite. Har varit rätt kallt idag och tyvärr snöat en hel del så nu är det vitt ute igen. Usch... Åt lite middag och drog sen ut och gick en sväng och det var skönt. Men gick lite kortare än vad anorexin ville att jag skulle gå, så har lite ångest just nu. Men måste gå emot mer och mer ifall jag vill bli fri så det är väl bara att försöka stå ut.

Imorrn är det dags för vägning och samtal på mottagningen igen. Är lite nervös för att jag gått ner en del igen och hur de kommer att reagera och vad som händer då. Vill bara att allt ska vara bra... Så trött, så trött...

Tackade förresten ja till tandställningen idag. Hoppas det blir värt det och jag inte ångrar mig eller nåt!

Blev ett ganska långt inlägg, och massor med cred till er som orkade läsa allt! Kram på er alla!


Hej, kom och hjälp mig typ...


Tumblr_mc3lgnjhss1ry17jso1_500_large

/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards