I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 6 januari 2013

Fruktansvärt tuff kväll...

Av Eveliina med två i - 6 januari 2013 16:41

Gårkvällen var hemsk och den blev bara värre. En personal kom in och påminde mig om mitt förstärkta mellanmål och att jag var tvungen att komma in och ta det. Så fick gå in till k1 och göra det med ångest som tryckte på inom mig och det kndes som om jag skulle explodera. Ville bara kunna skrika eller försvinna nånstans. Trodde först att det bara skulle vara en tallrik yoghurt (som om inte det var tillrckligt...), men då visar det sig att jag ska flingor till också! Så mådde ännu sämre då och åt med tårar som jag inte kunde hålla tillbaka längre rinnandes nerför mina kinder och allting var bara kaos sen och ana bara skrek på mig hur vet, äcklig och värdelös jag var. Gick in på mitt rum och stängde dörren om mig och visste inte riktigt vad jag skulle göra med all denna ångest som tog över varenda liten millimeter utav mig och det kändes som om min kropp bara blev tjockare och tjockare. Fick impulser att jag måste ut och gå, röra på mig, vad som helst för att bli av med den och känna mig lugnare, men lyckades motstå dem... Nu i efterhand känner jag bara att hur otäckt det var att de sjuka tankarna och känslorna var så starka och påtagliga.

Vid åtta gick jag ut till slut och satte mig framför TV:n och tittade på filmen jag skulle se och sakta började det att kännas bättre igen. Jag tog mig igenom. Tog kvällsmaten lite senare, vid nio ungefär.


Idag har det i alla fall känts bättre, tack och lov. Fick gå in till k1 och ta mitt förstärkta mellanmål vid tio istället, och det kändes bättre, men det tog ändå emot så...

Sen har inte så mycket hänt idag. Har varit ute och gått lite (riktigt skönt ute faktiskt), varit med de andra tjejerna och lite så. Fick en försenad julklapp idag; ett halsband med en fågel. Såå otroligt fin! En dag ska jag kunna flyga med egna vingar och vara lika fri.

Ikväll händer det nog inte så mycket utan blir nog en lugn kväll. Imorrn är det dags för vikt igen. Får se hur det har gått nu med de förstärkta mellanmålen...


 


Min julklapp som jag fick idag:


/E med två i

 
 
Mallan

Mallan

6 januari 2013 17:48

Förstår hur jobbigt det är, men precis som du vet så är det enda som hjälper att gå emot allt vad ätstörningen säger. Tycker du ska vara stolt över att du tog kommandot, och inte tvärtom. Fortsätt nu att kämpa, det kommer bli lättare någon gång.

Stor kram fina du och ta hand om dig ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

6 januari 2013 18:11

Åh :/ jobbigt.. dumma tankar. Du som är så fin!!

Sv: Ja precis, jag skulle också vilja ha en tatuering som betyder något, men kommer inte på något:( så tar något som jag tycker är fint bara.. Men kanske mina barns namn i framtiden, det om något betyder ju en del..;) Jag ska ha rosen på axeln tror jag, men är inte riktigt säker. Skulle vilja ha en tatuering på vaden också och armen. Kram <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Caroline

Caroline

6 januari 2013 18:41

Jaa jag får väl ta mig iväg, men finns liksom ingen tid över känns de som :( busy life typ..

Förstår att det är både glädje och ledsamhet att lämna tryggheten. Men det är hemma det ska funka. du vill inte bo på nått hem i hela ditt liv.. det finns en värld som väntar på dig. Du har hela framtiden framför dina fötter Eveliina! Den finns där precis framför dig, ta klivet, du klarar det <3

http://styrkaochhalsa.blogg.se

 
Ingen bild

mia

6 januari 2013 19:57

Fortsätt på det positiva spåret som du var inne på förut. Tänk på ditt mål att behålla vikten och inte gå ner. Nu hade du faktiskt gått ner och då behöver du litet extra näring för att inte tappa mer. Gäller att hitta balansen ju, lite yogurt och flingor är ingenting på en dag. Kram!

Eveliina med två i

7 januari 2013 17:24

Mm, måste försöka hitta tillbaka! Vill inte ner i vikt! Men är samtidigt så rädd för att gå upp...
Haha det är inte lite yoghurt och flingor jag får... x) Men du har rätt! Kram!

 
Sofie

Sofie

6 januari 2013 22:40

Om man har förstärkt mellanmål, äter man inte det på eftermiddagen då, istället för fika? Så var det i alla fall när jag var där.
Kämpa på vännen! Lita på dom!
Kramar! <3

http://skrivetavsofie.blogg.se

 
Elin

Elin

6 januari 2013 23:03

Jag vet att det är svårt, men de här förstärkta målen du får är otroligt viktiga för att du inte ska ramla tillbaka ännu mer. Det är en väg framåt där du tar några små steg för varje mellanmål, för allt du äter. De här målen är något som behövs för att du ens ska hålla dig på den här vikten utan att gå ner mer (än det du redan gjort över julen menar jag!!)

Vissa kvällar får vara så, riktigt katastrof. Såna dagar behövs dom också för att du ska komma framåt i längden. Ge inte upp dig själv pga dom. Tänk på de dagar då det inte är lika katastrof, då allt känns kanske till och med okej.

Hon är väl den jag pratar mest med just nu. eller typ den enda, som inte är via bloggen och FB alltså. Så jo, nära.
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

6 januari 2013 23:23

Du ska vara så stolt över dig själv som åt mellanmålet och inte gjorde dumheter efteråt. DU är så stark och bra<3

http://patriciac.blogg.se

 
Sophia

Sophia

8 januari 2013 10:33

Jag tror på dig gumman. Jag finns att prata med om du har det jobbigt <3
Vill inte att du ska ner i vikt. Du har kommit så långt!
Det syns tyvärr att du har gått ner 3 kilo :( jag blir ledsen :(

Kämpa på fina Evii! <3 puss och kram

http://Www.soophiiiaa.devote.se

 
Ingen bild

sophie

8 januari 2013 14:59

Du är så stark tjejen!
http://www.eciggbutiken.se

Eveliina med två i

8 januari 2013 21:12

Tack! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards