I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Eveliina med två i - 1 januari 2013 11:58

Kan inte fatta att det är 2013, vart tog 2012 vägen? Året gick snabbt och anorexin fyllde mesta delen av året tyvärr. Det började uruselt, inlagd på sjukhus och noll i frihet och livslust. Men sakta, sakta blev det bättre och bättre. Jag började kämpa för ett liv, för mitt liv. Det har gått mycket upp och ner och då och då har jag fallit tillbaka. Men avslutet på året blev riktigt, riktigt bra ändå. Jag har börjat acceptera min kropp och mig själv, mått bättre, fått nya vänner, vågat äta godis och festade loss igår. Och jag känner mig mer fri nu än vad jag gjort på hela året. Visst, jag har en bit kvar, men jag är ändå på väg, och jag hoppas verkligen jag kan lämna anorexin bakom mig helt det här året och bli helt fri!


Nyårsafton blev riktigt bra. Efter frukost var jag ute och gick en sväng och sen åkte jag och mamma och handlade. Köpte hem sushi och mumsade på det till lunch. Såå gott!!!

Sen inväntade jag Nikki som kom till mig vid halv fem och vi började göra oss i ordning för festligheterna. ;) Fick ett sista minuten-samtal att vi var tvungna att fixa potatisgratäng, så det fick vi ta och tillaga precis innan vi åkte. Till slut var den äntligen klar och vi åkte upp på ett berg som finns här. Åt en nyårsmiddag med några vänner; kött med potatisgratäng och bearniesås. Jättegott! :)

Sen kom lite fler och vi inväntade tolvslaget. Precis innan gick vi till en utkiksplats där man har utsikt över hela staden och det var så häftigt att se alla fyrverkerier överallt! Önskade alla gott nytt år och blickade ut över staden. Hade varit perfekt om det inte hade regnat så. :/ Jaja. Åkte hem en stund senare och somnade gott i min säng. 

Idag ska jag ha en riktigt slappardag och inte göra någonting. ;) Låter riktigt bra i mina öron! God fortsättning på er alla!

 


Nyårslunch!

      


Ready to celebrate the new year!

         


Potatisgratäääääng!

     


Tussen ville också fira nyår!

             


Happy New Year!

 


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards