I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Eveliina med två i - 24 mars 2012 16:15

Anorexia nervosa är som en drog... man blir som beroende och man märker det inte förrän det är för sent. Man får kickar av att vågen visar minus och man lovar att man bara ska ner lite till, sen slutar man... Men det gör man inte. Det bara fortsätter och man vet inte hur man ska få stopp på allting. Och varför skulle man? Man mår ju bara bättre och bättre av att bli smalare och smalare, hur kan det vara dåligt om man mår så bra? Och alla runt om en som tjatar, de förstår inte hur bra och duktig man känner sig. Man tror att man kan börja äta när man vill, men det kan man inte. Man tror att man har kontroll, men det har man inte. Och när man väl ska börja äta igen så går det inte, så man fortsätter att gå ner i vikt för rädslan för att gå upp igen är så stor, så stark...!

Hur kunde allt bli så fel? Allt jag ville var att bara gå ner några kilon. Andra har ju lyckats utan större problem så varför skulle jag hamna i det här?? Ju längre det gick desto mer fast blev man i det. Man drog ner mer och mer på kalorierna och ökade på träningen mer och mer för att förbränna så mycket som möligt. Och det läskigaste var att hur mycket än alla sa att jag hade problem så insåg jag det inte själv. Jag förstod inte hur sjuk jag var förrän jag lades in på sjukhus, om ens då...

Men nånstans inom mig så visste jag ändå att nånting var fel. Men jag vägrade inse det.

Nu i efterhand så ser jag det. Nu förstår jag hur det egentligen var. Och jag hade aldrig ensam klarat av att komma hit jag är nu.


Tumblr_lznrzh97ir1r7498wo1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards