I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 27 december 2012

Fikat kladdkaka och shoppat, bara för att jag förtjänar det och kan!

Av Eveliina med två i - 27 december 2012 18:48

Blev rätt sent igår så var inte världens piggaste när jag vaknade vid halv nio idag... xD Kände mig på riktigt bra humör i morse, och tyckte faktiskt om det jag såg i spegeln för en gångs skull. Det var längesen jag gjorde det, ska jag säga, och det var en riktig härlig känsla. Jag är nöjd med min kropp just nu. Ett ganska stor framsteg för mig!

Efter frukost var jag i alla fall ute en sväng och gick i det ganska härliga vädret. Åt sen lunch och efter det drog jag och min syster på stan för att knökas runt bland allt folk i kamp om reavarorna. ;)

Köpte en julklapp (hehe) och sen även en hårddisk, som jag är ganska nöjd med. Är inte så insatt på elektronik och vilka som är vettiga osv, men hoppas den duger för mig i alla fall. :) Hittade dock inga kläder, snyft... :(

Sen ville faktiskt jag fika. Kände att jag ville unna mig lite gott idag. ^^ Velade mellan en chokladboll och kladdkaka. Tänkte på det jag alltid tyckt bäst om, så det slutade med en kladdkaka med grädde. Jättegod! Men fick en del ångest och jobbiga tankar efteråt som ville strula till det för mig. :/ Dumma tankar!!! Jag förtjänar visst kladdkaka och kan äta det utan att gå upp 5 kg i vikt!

Drog sen hem och åt middag. Var inte alls hungrig efter kladdkakan egentligen, men åt en del ändå tills jag blev mätt och belåten. Tyckte jag åt bra, men det tyckte ingen annan... Jag tycker jag ätit riktigt bra idag ju och t.o.m utmanat mig! :( Men det verkar ingen bry sig om och det blir bara en massa tjafs hela tiden... Hatar det! Vågar typ inte visa mig längre utan bara drar mig undan på rummet eller vill vara hemifrån så mycket som möjligt... Vill bara kunna vara normal, äta som jag vill... Varför ska det vara så krångligt för? :( Hur är man normal??


Me today:

     


Mm, kladdkaka! Nomnomnom!

 


/E med två i

 
 
Ingen bild

Nikki

27 december 2012 19:22

Duktig du är! Det enda viktiga är ju att DU är nöjd! Fortsätt ha den positiva attityden!
Vi ses på nyår, goding! ♡

Eveliina med två i

27 december 2012 19:30

Taaaack finaste Nikki!! Ska fortsätta kämpa tills jag är helt fri!
Hell yeah att vi gör! ;D Ser så fram emot det! Puss på dig och hoppas du mår bra och tar hand om dig!

 
Ingen bild

mia

27 december 2012 20:24

vi här på bloggen ser dina framsteg och du vet själv att du gör dem, bra! kram

Eveliina med två i

28 december 2012 18:01

Tack!! :) Kram!

 
Mallan

Mallan

27 december 2012 20:37

Vad glad jag blir att du var nöjd med din kropp. Du är så fin precis som du är och kommer alltid vara! Och jättebra att du åt vad du var sugen på, ännu ett steg i rätt riktning. :)

Fortsätt kämpa på såhär bra vännen, du är grym! ♥

http://mallanolsson.bloggplatsen.se

 
fanny

fanny

27 december 2012 21:54

Åh gud så gott det såg ut med kladdkaka med grädde <3 Vad skönt att du är nöjd med din kropp nu!!:D

Svar: ok, jag ska absolut göra en sådan bok:) Då har jag något att pyssla med också.. kramar <3

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Elin

Elin

27 december 2012 22:49

Det låter ju fantastiskt. Är ju en del av det du kämpar för, en stor del av det, med att trivas med dig själv och din kropp och hela dig som sagt. att du kan känna så är ju ett bevis på att du inte alls är så hopplös som du tyckt själv att du är.

Det viktiga är inte att de andra är nöjda med det du gör och det du äter. Självklart är det tröst, stöd, styrka, motiverande och kanske ibland nödvändigt att du har deras support och deras "gillande" eller vad man kallar det, men det är från dig själv det måste komma i slutänden. Du ska vara nöjd med det DU gör och det DU äter. När det börjar stämma kommer resten av sig själv. Det lät väldigt korkat, men du fattar.

Försöker vara nöjd med mig själv, men allt det bra försvinner bland det dåliga. Inte för att det dåliga egentligen är så många fler saker än tidigare, men jag hade hoppats på att dra ner lite på alla tokigheter nu när man egentligen ska må bra. Det gick sådär med det. Men jag har ju inte direkt ökat på vare sig antalet eller mängden destruktiva saker...

Hur blir nyår nu då?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Elin

Elin

27 december 2012 23:03

Och nöjd ska du vara med :D<3

http://elinwkarlsson.blogspot.com

 
J

J

29 december 2012 19:32

Jag tycker det är mer än ett litet framsteg, det är helt fantastiskt. Tänk vilken bit du kommit och hur långt du kan nå. Att acceptera, och vara nöjd med sig själv är värt hur mycket som helst. Äntligen kan du se det alla andra ser, att du är fin, och oavsett vikt så är det ju din person som är det viktiga. Det där med oro för att gå upp kommer nog släppa, speciellt när man börjar lita på sina känslor om hunger och mättnad och märker att det inte händer så mycket. Var det SÅ lätt att gå upp i vikt skulle ju alla vara supertjocka, och så är det ju inte. Tusen kramar!

http://enrymd.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards