I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 11 december 2012

Flytt tillbaka till k1...

Av Eveliina med två i - 11 december 2012 19:04

Har hänt en hel del idag. Somnade ganska sent, runt halv tolv, och vaknade sen lika trött som när jag somnade. En kom in med vågen till mig och jag fick väga mig. Visste inte om jag skulle titta eller inte. Blev att jag fegade ur istället och såg bara dom där hemska röda siffrorna i ögonvrån. Kunde bara inte se dom.

Efter frukost bakade jag och Matilda bröd, fiskarlimpa ofc! Doftade underbart så det är säkert jättegott!

Var inne på k1 efter lunch och då kommer min behandlare dit och vill prata med mig. Fick mitt behandlingsprogram och såg min vikt då... Blev ganska chockad... Hade gått ner två kilo sen jag vägde mig sist för två veckor sen... Ligger under bmi 20 nu. Det var jag inte beredd på. Men kommer säkert gå upp allt plus lite till den här veckan när jag börjar äta enligt Capios portioner igen... Vill inte.

Dessutom fanns det nu plats på k1 så hon bestämde att jag skulle flytta dit också, så nu sitter jag här i mitt lilla minirum och bloggar... Hon tycker att jag ska ha så mycket tillgång till personal som det går för att komma back on track igen. Känns såå konstigt att vara tillbaka här och det känns som om det vore en evighets evighet sen jag var här sist. Det känns jobbigt men det kan kanske vara bra, för nu får ätstörningen inte direkt någon utväg... 

Mår i alla fall bättre idag vilket är skönt, lite lättare att andas och man vill inte lägga sig i ett mörkt hörn nånstans och bara försvinna... Mycket tack till alla underbara människor jag har här och förgyller tillvaron rejält! Älskar er!  

Åt lunchen på Uppföljningen och sen flyttade jag och har sen ätit på k1. Har gått okej fast det är jobbigt att bli så mätt och äta så "mycket"...

Efter fikat var jag ute och gick och sen har jag pysslat en del och kommit igång lite grann med min motivationsbok. Håller på med en sån och ska klistra in massa peppande texter och mina favorit citat i den. Lite rolig sysselsättning liksom! :)

Sitter och myser med min älskade syster Sofia just nu. Tack för att du finns, min fantastiska syster! Means a lot to me and love you soooo much!  

Ikväll blir väl att andas lite och försöka landa. Åker förretsen kanske hem på fredag redan. Min kompis ska ha födelsedagsfest då och jag vill så sjuk gärna vara med och hoppas verkligen det blir bra! Då blir jag hemma i typ tre veckor och jag ska definitiv försöka kämpa mer då!


   


Capios charmiga pepparkakshus made by patienter!

 


Så här ser mitt rum ut som jag fick idag!

 


/E med två i

 
 
fanny

fanny

11 december 2012 19:51

Eftersom du går ner i vikt när du är hemma, är det för att du känner att du vill passa på att äta mindre än när du är på Capio? Eller blir det svårare att äta när du inte har personal omkring dig? Fortsätt kämpa, tycker du gör det bra!!! Tro på dig själv! <3 kramar!!

http://blanchettleaf.blogspot.se

 
Ingen bild

K

11 december 2012 23:01

Sv. Ja det ska bli spännande att se resultaten. Inte minst eftersom jag gjorde min första stepwise för snart 6 år sedan! Man hoppas ju att lite ändrat sig...

Åh, önskar så jag kunde göra något för dig med... Det verkar som att du har det riktigt tufft nu! Men du kan klara det, jag vet det!
Kram!!

 
Elin

Elin

11 december 2012 23:34

2 kg ner på så kort tid? Är kanske inte så bra. Du som kämpat för att gå upp dom menar jag. Nu får du börja om. Men, du klarar det, det är jag övertygad om. <3

Fattar inte varför det är så jobbigt att bli själv. Det går ju okej att på dagarna, ibland. Inte bra, men bättre än på kvällen när jag varit själv massa timmar.

Håller med henne. Tänk ut tankarna, få ur dom ur kroppen, du kan inte spriga bort dom.

Finns det någon nödlösning om det blir för jobbigt hemma?
kramar

http://www.uturanorexin.blogg.se

 
Sophia

Sophia

12 december 2012 09:14

2 kg var en del :/ hoppas att det stabiliserar sig snart! Ta hand om dig.
Ha en bra dag! <3

http://Www.soophiiiaa.devote.se

 
Julia

Julia

12 december 2012 11:59

Haha, ert hus blev mycket snyggare än vårt. Men vårt har väl lite karaktär i alla fall... Tråkigt att det blivit lite bakslag för dig, men det hör till på något sätt. Och för varje gång lär man sig något nytt och blir starkare och friskare. Hejar på dig, vi ska klara det här! <3

http://enrymd.blogg.se

 
Ingen bild

J

12 december 2012 15:19

Kom igen Evelina och kämpa 100 % så att du blir helt frisk. Var själv på capio i varbeg för många år sen. Enda vägen ut är att satsa helhjärtat och att lita på personalen. Det är inte mycket mat du äter på capio, det är normalt! Att dra ner på maten så fort du kommer hem är ingen lösning och det kommer inte att hålla i längden. Ta vara på chansen du får. Många kramar!

Eveliina med två i

13 december 2012 12:40

Vet att det absolut inte är någon vidare bra idé att dra ner så mycket på maten som jag gjorde när jag kom hem, och jag ska inte göra om det, utan äta så att jag mår bra istället!
Hoppas du är helt frisk nu! Kram!!

 
Linnéa

Linnéa

12 december 2012 19:33

Åh du måste lägga upp lite bilder på din motivationsbok! Jag kanske oxå borde göra en sån! ;)

http://stjarnmoln.blogg.se

 
Ingen bild

J

13 december 2012 22:08

Det är bra Evelina. Du fixar detta. Lovar att du inte kommer att ångra att du fortsatta 110%. Det är så värt det, alla gånger.
Är frisk sen 4 år tillbaks :)
Krya på dig! Kramar

Eveliina med två i

14 december 2012 22:42

Tack fina du!! :) Ska kämpa på bättre nu när jag är hemma! Så härligt att höra och är så glad för din skull! :)
Massa kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards