I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 21 november 2012

Av Eveliina med två i - 21 november 2012 21:26

Nu har man precis kommit hem efter bion och filmen var AWESOME!!! :D Älskar Twilight! (a)


Dagen har varit rätt okej. Hade supermegaultratråkigt imorse och typ ingenting att göra. Sa hej då till en fin vän som åkte på perm och satte sen igång att laga lunch. Blev en kycklinggryta den här gången.

Var sen ute och gick en sväng med en annan, och det är inte så himla kallt ute fortfarande faktiskt. Skönt!

Efter mellanmålet skulle jag ha haft samtal, men det blev inställt. Jaja. Efter middagen drog i alla fall jag och en till till bion, och nu åt man precis kvällsmat själv. :) Gick väl okej. Är faktiskt lite jobbigt att vara här i lägenheten med så mycket eget ansvar och så, men än så länge har det ju funkat!

Nu ska jag nog krypa ner i sängen och sova. Sov hemskt i natt. Somnade sent och vaknade flera gånger under natten. Inte så kul! :( Hoppas jag kan sova bättre i natt.

Gonatt allihopa i alla fall!


     


/E med två i

Av Eveliina med två i - 21 november 2012 17:10

Ikväll blir det BIO och ska äntligen se Breaking Dawn part 2!!! Så taggad! :D Fast lite synd är det väl att filmerna är slut nu. :/ Men det blir awesome! Hörs senare ikväll så jag säger vad jag tyckte om den!


 




/E med två i

Av Eveliina med två i - 21 november 2012 10:00

Fråga: Hur ser ditt matschema ut? Tider och mängder o så? Är det för att gå upp i vikt eller stå stilla? Har alla samma matschema eller är det individuellt anpassat? Förlåt för alla frågor haha ^^


Svar: Haha, jag har skrivit ut det förut, men har fått en del förfrågningar igen, så jag kan väl lika gärna skriva ut det igen. ;) Roligt att ni frågar ändå!


8.00 Frukost: Man får välja mellan några olika. Brukar vara antingen:

  • Gröt/välling, mjölk, en macka med pålägg och juice/frukt
  • Yoghurt/fil med bär och musli/flingor, macka med pålägg och juice/frukt
  • Oboy, en knäckemacka, två mackor med pålägg och juice/frukt

11.45 Lunch: Det kan vara allt möjligt. En portion med kött/kyckling/fisk/korv och med ris/potatis/pasta och grönsaker och ett glas mjölk. Kan vara pajer, gratänger, grytor, osv.


14.15 Mellanmål: Kan vara allt möjligt här med, t.ex glass, fralla, knäckebröd, kaka, m.m


16.30 Middag: Samma som med lunchen, fast utan mjölk.


18.30 Frukt: Vilken som helst.


20.00 Kvällsmat: Brukar vara yoghurt med flingor, subs, gröt, mackor, korv med bröd, m.m och mjölk.


Lite svårt att skriva ut mängderna eftersom vi inte går efter exakta mått utan försöker se med ögat hur en portion ser ut. Det är för att stå stilla i vikt och alla utgår från samma matschema. Hoppas det här svarar på dina frågor!


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards