I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Mycket som händer just nu...

Av Eveliina med två i - 4 september 2012 18:17

Det har hänt sjukt mycket det senaste dugnet och det har varit mycket känslor. Var tvungen att ta min första näringsdryck igår kväll, och det känns riktigt tungt och jobbigt med dom. Vill inte för det känns som om jag klarar mig utan dom... Känns som om min redan feta kropp bara kommer att explodera nu. Hatar dom där näringsdryckerna! Vill inte få i mig massa extra kalorier...! Har sån ångest över dom.

Fick i alla fall flytta från mitt rum på k1 innan lunch till k2. För er som inte vet är k1 och k2 olika kliniker här på Varberg. Sen finns det Villan och Längenheterna också, som är två större steg om man säger så. Har inte orkat packa upp ännu mer än datorn... Känns konstigt och tomt att inte få vara på k1 längre. Saknar det redan.

Sen har jag haft sjukgymnastik med grupp idag. Då var vi några stycken som gjorde lite övningar tillsammans. En del tankar kom mot slutet och jag och sjukgymnasten satte oss ner och pratade lite.

Efter mellanmålet drog jag och två till ut på promenad. Skulle gå 30 minuter, men det slutade med en timma, haha. När vi nästan var hemma igen så bestämde vi oss för att prova en stig istället. Eller aa, det var inte ens en stig. Ville egentligen inte ta den vägen, men hängde på de andra. Vi kom till typ Varbergs vildmark eller något. Det var högt gräs, massa kryp, taggbuskar, brännässlor och elstängsel överallt. Vi gick en ganska bra bit på denna "stig" tills det typ stod stopp och vi var tvungna att klättra över elstängslet. Kände först på det och det var ingen ström, men sen kom det efter ett tag. Fick vi två stötar och det var riktigt läskigt! Kändes som om vi aldrig skulle komma ur därifrån och jag var helt förtvivlad och tänkte att nu dör vi typ här. Till slut, tog vi oss äntligen ut och blev överlycklig när vi nådde asfalt igen! Hade kunnat kyssa marken haha! Och det var ingen som märkte att vi hade varit ute på vårt lilla äventyr...

Sen till middag blev det pizza!!! Fick nog en liten chock och det gick lite trögt att äta den, men det gick till slut ändå. Var typ mer än ett år sen jag käka pizza senast, och den här var väl inte så där jättegod...

Det har varit en väldigt känslosam och lite kaosartad dag idag. Nu ska jag käka frukt, och - usch - ta dagens sista näringdryck... Önska mig lycka till!


Jag idag.

 


Mitt nya rum:

 


Vår lilla utflykt.

     


/E med två i

 
 
Em

Em

5 september 2012 05:38

jag tycker du är jätteduktig, se det som ett framsteg att du lyckats komma så här långt och får flytta upp ett steg

http://addictedtorunning.blogg.se

 
L

L

5 september 2012 08:35

jag tror du vet innerst nne att du behöver komma till k2.
somu sriver känner du en trygghet på k1 men då är det dags att gå vidare.se det som ett framsteg.när du kommer till villan kommer du finna vilka möjligheter det finns. det var när jag km till villan då jag fick känna på livt och gud vilka galnakvällar vi hade. en vecka bodde jag själv villan, det var kul :) men det är en del av processen, du kommer bygga upp en trygghetpå k2 med snart.
kramis

http://bestigaberg.blogg.se

Eveliina med två i

5 september 2012 19:33

Ja, kanske är det så. Det blev nog för tryggt och det kändes jobbigt att kliva ur den tryggheten men kanske var det precis vad jag behövde göra. Så du har också varit här? :) Tja, villan känner jag mig inte redo för ännu men det kommer väl den också.
Det blir nog bra det här, det är faktiskt ganska mysigt på k2! ;) KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards