I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Eveliina med två i - 4 september 2012 19:38

Blev ingen näringdryck till frukten, utan struntade typ i den. Jag smet istället in med Crina till k1. Vi var där och snackade ett tag och vad jag saknar henne! Känns så konstigt att inte vara där på k1 med henne längre! Sen kom i alla fall en personal och sa till mig att jag inte fick vara där. Kändes jobbigt när hon sa så. Gömde mig under Crinas säng, men det lyckades inte direkt utan fick släpa mig tillbaka till k2 igen. Det är så mycket som händer just nu, så mycket känslor och tankar som rör runt och det är jobbigt. Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Känns som om jag blir överkörd här gång på gång. Vart försvann den trygghet jag kände när jag bodde på k1 innan jag åkte på permission? Vad är det som händer? Det känns som om det är typ kaos just nu... Orkar inte...


Img1515485081_large


Tumblr_m9t7iyu10o1r45l57o1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 4 september 2012 18:17

Det har hänt sjukt mycket det senaste dugnet och det har varit mycket känslor. Var tvungen att ta min första näringsdryck igår kväll, och det känns riktigt tungt och jobbigt med dom. Vill inte för det känns som om jag klarar mig utan dom... Känns som om min redan feta kropp bara kommer att explodera nu. Hatar dom där näringsdryckerna! Vill inte få i mig massa extra kalorier...! Har sån ångest över dom.

Fick i alla fall flytta från mitt rum på k1 innan lunch till k2. För er som inte vet är k1 och k2 olika kliniker här på Varberg. Sen finns det Villan och Längenheterna också, som är två större steg om man säger så. Har inte orkat packa upp ännu mer än datorn... Känns konstigt och tomt att inte få vara på k1 längre. Saknar det redan.

Sen har jag haft sjukgymnastik med grupp idag. Då var vi några stycken som gjorde lite övningar tillsammans. En del tankar kom mot slutet och jag och sjukgymnasten satte oss ner och pratade lite.

Efter mellanmålet drog jag och två till ut på promenad. Skulle gå 30 minuter, men det slutade med en timma, haha. När vi nästan var hemma igen så bestämde vi oss för att prova en stig istället. Eller aa, det var inte ens en stig. Ville egentligen inte ta den vägen, men hängde på de andra. Vi kom till typ Varbergs vildmark eller något. Det var högt gräs, massa kryp, taggbuskar, brännässlor och elstängsel överallt. Vi gick en ganska bra bit på denna "stig" tills det typ stod stopp och vi var tvungna att klättra över elstängslet. Kände först på det och det var ingen ström, men sen kom det efter ett tag. Fick vi två stötar och det var riktigt läskigt! Kändes som om vi aldrig skulle komma ur därifrån och jag var helt förtvivlad och tänkte att nu dör vi typ här. Till slut, tog vi oss äntligen ut och blev överlycklig när vi nådde asfalt igen! Hade kunnat kyssa marken haha! Och det var ingen som märkte att vi hade varit ute på vårt lilla äventyr...

Sen till middag blev det pizza!!! Fick nog en liten chock och det gick lite trögt att äta den, men det gick till slut ändå. Var typ mer än ett år sen jag käka pizza senast, och den här var väl inte så där jättegod...

Det har varit en väldigt känslosam och lite kaosartad dag idag. Nu ska jag käka frukt, och - usch - ta dagens sista näringdryck... Önska mig lycka till!


Jag idag.

 


Mitt nya rum:

 


Vår lilla utflykt.

     


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards