I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Eveliina med två i - 24 augusti 2012 22:01

Har haft mycket att göra idag med och dagen har i stort sett gått i ett. I morse blev det NADA igen. Gick sådär, haha. Nålarna ville hela tiden hoppa ur.

Mindfullnessen idag var en riktig pina. Testade att göra sittande mediation, vilket jag inte skulle ha gjort! Det var fruktansvärt obekavämt och gjorde så onte i benen efter ett tag och jag kunde inte koncentrera mig alls. Första och sista gången jag testade det!

Efter mindfullnessen hade jag sjukgymnastik. Fick nackmassage igen och sen gjorde vi lite stående övningar. Var väl okej. Sen var jag ute på en promenad på typ 20 (hehe) minuter och sen gick jag direkt på samtal. Samtalet idag kändes riktigt bra. Vi pratade bl.a om permissionen nästa helg! Är så taggad! Ska fundera på hur länge jag vill stanna och så. Ska bli såå roligt att träffa massa vänner igen och dessutom är det en matfestival där jag bor så det blir perfekt!

Sen pratade vi lite om hur mina veckor här har varit och jag tycker det har gått framåt. Har vågat testa många nya grejer som jag aldrig skulle ha vågat hemma, lärt mig en del om mig själv, brutit mitt kompensationsbeteende, m.m Kändes riktigt bra då!

Till mellanmål idag fick vi chokladmuffins. Den var lite torr men god.

Efter vi fikat och så, så begav sig jag och några till ut till stranden och bada. Det var rätt kallt och det tog typ en kvart innan jag kom i, som den badkruka jag är, haha! Måste sett riktigt roligt ut! Usch! Men det var skönt att bara få komma från kliniken en stund. Efter ett snabbt (och kallt!) dopp gick vi tillbaka för att käka middag. Det gick bra och sen satte jag mig för att virka vidare på ännu en bläckfisk som jag håller på med. Ska ge den till min syster som troligtvis kommer imorrn tillsammans med min mamma och kanske min bror. Skulle vara jätteroligt! Fast jag är ändå liiite tveksam om jag orkar ta emot besök. Men det blir nog bra.

Nu på kvällen satte vi på en film. Såg inte så mycket av den och hade svårt att fokusera. Mår sådär just nu och har en del ångest faktiskt. Det är en massa jobbiga tankar och känslor just nu. Varför känner jag så här plötsligt? Jag mådde ju så bra förut idag! Det är bara så jobbigt just nu... Känner mig så fel och otillräcklig på nåt vis. Vet inte vad jag ska göra riktigt. Vill gråta, visa känslor speglar hur jag faktiskt mår, men inga tårar kommer. Vet inte varför jag har så svårt att göra det och be om hjälp. Får väl bara hoppas att det går över ändå...


Dagens outfit:

     


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards