I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2012

Jobbig start på veckan...

Av Eveliina med två i - 13 augusti 2012 15:13

Veckan har börjat sådär... Vågen visade +1 kg i morse! Kändes tungt.

Hade sen ett riktigt jobbigt samtal med min behandlare. Vi pratade om det här med viktrehabilitering och han ville öka på med tre näringsdrycker per dag!!! Förstod inte riktigt varför han ville det, jag hade ju liksom gåt upp ett kilo!!! Och han började prata om att jag var tvungen att komma upp på ett bmi 20 och lite sånt, och då brast det för mig och tårarna kom flödandes. Bara tanken på att jag måste upp till ett bmi 20 fick mig att vilja spy! Känner mig redan helt enorm, så hur kommer jag inte känna mig då?? Ville bara härifrån just då.

Men gick sen tillbaka till honom och frågade om vi inte skulle kunna avvakta en vecka till och se hur det blir med vikten, om den har stabiliserat sig lite mer då, och sen kanske sätta in näringsdrycker. Han gick med på det, och det känns lite skönt. Får väl se vart det här leder nu då. Fast det verkar nästan som om jag får lägga på näringsdrycker i alla fall sen för han var verkligen för det. Så får se hur det här kommer att gå... Hatar verkligen näringdrycker!

Har fått börja lägga upp min egna mat nu och det har väl gått bra än så länge. Inget speciellt direkt. Känns kanske lite spännande, haha.

Har annars varit ute i solen igen, men den gick i moln nu och det kanske blir regn till och med, så har inget att göra nu. Då blir det att sätta sig framför datorn för att fördriva tiden! ;)


 


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

13 augusti 2012 16:39

jajjemensan din amis är med på bilden =) Nu har jag äntligen slutat jobbet för denna helg, ska bara mysa med katterna i soffan resten av dagen =)

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna

13 augusti 2012 18:39

Vilket BMI har du nu? Jag lovar dig att du inte kommer vara tjock med ett BMI på 20, tvärtom så kommer du vara väldigt väldigt smal- MEN du kommer må såååå mycket bättre i tankarna och med ångesten! Du vill väl bli frisk? Då MÅSTE du lita på vad din behandlare säger, de vet vad de gör på Capio. Kämpa på!! <3

Eveliina med två i

14 augusti 2012 18:56

Just nu ligger mitt bmi på 17,5 ungefär.
Vill inte upp så mycket. Hade siktat in mig på minsta möjliga normalvikt och det blev en liten choc när jag fick höra detta.
Ska försöka, men det känns jobbigt! Tack!

 
Livv

Livv

13 augusti 2012 18:52

Förstår att det är jobbigt, men du är så sjukt duktig som kämpar! Jag skulle aldrig ha modet att göra det du gör just nu. Och din behandlare verkar ju ändå bra och förstående. Får jag lov att fråga hur mycket du väger just nu? Kram <3

http://livv.devote.se

 
fanny

fanny

13 augusti 2012 20:37

Åh! Förstår att det är tufft för dig. Hejar på dig! Kram! <3

http://blanchettheart.blogpsot.se

 
Ingen bild

sofia älskar one direction!

14 augusti 2012 00:30

hej ville bara ge dig ett tips på att fördriva tiden!
finns väldigt många bra noveller om one diretion man behöver verkligen inte vara ett fan av dem! aja här är dem!
www.harrysnovell.blogg.se www.theonedirectiononvells.blogg enojy!

Eveliina med två i

14 augusti 2012 19:02

Gillar inte one direction precis, men tack för tipset ;) Får se om jag kikar in och så på dem!

 
Ingen bild

;O

14 augusti 2012 12:44

Så du menar att alla människor i hela världen med ett bmi på 20 är normalviktiga, förutom du som är tjock. Ett bmi är ett bmi, alltså är inte inte tjock med ett bmi på 20!

Eveliina med två i

14 augusti 2012 19:04

Om alla andra är nöjda med det så får de väl ha ett bmi 20, men JAG vill inte vara det. Vet att man inte är tjock då, men det är så svårt för känner mig tjock redan nu... Vet inte hur jag ska kunna hantera det riktigt.

 
Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

15 augusti 2012 08:13

Om du vill bli frisk från din ätstörning så är normalvikt ett måste och alltså ett BMI på minst 19-20. Vet att det låter tufft, men du kommer fixa det allt eftersom.

http://patriciac.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards