I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Eveliina med två i - 21 juli 2012 17:43

Det känns bättre nu faktiskt och jag har ätit både mellanmålet och middagen utan större problem eller ångest. Har inte rört på mig något mer direkt, utan bara suttit i solstolen och solat nu när det varit så fint väder ute. Fast vill ut och gå! Varför kan jag inte ha ett liv som alla andra och kunna göra det när jag vill?? Kan inte riktigt se mig som frisk, utan alla de här tankarna på mat, kalorier och motion. De har blivit en så stor del i mitt liv nu.


Till middag åt vi i alla fall grillspett och någon potatis- och grönsaksblandning. Det var rätt gott, men kan inte påstå att jag kunde direkt njuta av maten. Ibland undrar jag ens varför jag äter för att det känns så meningslöst. Känns då som om jag äter för andras skull och för att de vill det, inte för min egen. Undrar hur jag kommer att överleva morgondagen. Har bestämt mig att inte smygträna något den här helgen och än så länge har jag hållt det. Känns lite jobbigt, men får väl försöka strunta i det eller nåt.


P65119-acapulco-cliff_diver_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 21 juli 2012 13:08

Helgen har startat katastrofalt och blivit lika hemsk som jag fruktade att den skulle bli. Mamma kom på mig med att gå extra på min promenad och allting har bara gått utför. Har plötsligt fått jättestark ångest och bara tanken på mat och nästa måltid får mig att vilja dö. Fattar inte hur jag ska klara mig till på måndag...! Åt inget mellanmål och fick bara i mig lite vid lunchen. Tankarna är så sjukt starka just nu...! Vill bara kunna stänga av dem. De gör så ont...! Mamma hotar med inläggning på avdelningen igen och att det kanske inte blir något Varberg. Är jätterädd att det blir så. Vill så gärna komma dit oc vill inte sumpa allting två dagar innan! Som att snubbla på målsnöret. Men jag vet inte hur jag ska kunna äta alla dessa måltider och knappt få röra på mig... Vill inte gå upp i vikt... Förstår inte var all denna ångest har kommit från, nyss hade jag ju knappt någon alls...! Kan det bara inte vara måndag nu...!


Tumblr_lye2cqn8m31r0j1wwo1_1280_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 21 juli 2012 09:10

Blev lite dålig uppdatering igår, men dagen gick i ett. Var ute och gick och drog direkt ner till Cornelia lite snabbt och sen drog vi hem till mig, åt middag, och gjorde oss i ordning för parteeey!!! Pappa sa först nej till det men sen frågade jag mamma och hon sa ja, om jag tog med mig lite extra mat. Blev så glad! 

Vi var först på en fest, men den var tråkig och seg så vi drog sen till en annan och var där ett tag. Hade det jättetrevligt och bra!

Skulle ha kommit hem senast ett men klockan hann väl bli två eller något sådant och både mamma och pappa var helt hysteriska. Men jag är glad att de släppte iväg mig, speciellt nu innan Varberg.


Idag fyller mamma år så då ska vi fira henne. Gav henne lakrits förut. Min moster är hr och ska fira med också.

Har ätit frukost för en stund sen och blev verkligen jättemätt. Äckligt mätt. Ville bara få ut det och har en del jobbiga tankar. Har bestämt mig att jag inte ska smygträna något i helgen. Undrar hur det kommer att gå. Gick inte så jättebra med maten igår om man säger så och rörde mig en massa extra... Inte så bra. Men nu är det snart för Varberg. Känner att det är på tiden alltså. Blir nog bra, bara jag klarar av helgen först...


Bilder innan festen igår:

 

           


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards