I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 10 juni 2012

Satt mig i skiten och vet inte hur jag ska komma loss

Av Eveliina med två i - 10 juni 2012 18:01

Såg just sista avsnittet av Vampire Diaries (vet, lite efter)! Dog lite! Satt och grät typ i slutet, det var så sorgligt! Varför skulle det vara sista avsnittet för, haha?!


Mår annars sådär just nu, och det beror inte på att jag festade igår... Har viktdag på onsdag och jag VET att jag har gått ner i vikt. Bråkade lite med mamma vid middagen förut. Hon tycker inte att jag fixar det här, att jag inte kan lägga upp min egna mat. Och jag är jätterädd för vad som kommer att hända om vågen visar minus på onsdag, och det bevisar att hon har rätt. Usch! Vill inte vara med om det här! Orkar inte det! Mår dåligt av att äta, mår dåligt av att inte äta... Jag vill inte gå tillbaka till när mamma och pappa la upp min mat! Jag är ganska säker på att vågen kommer att visa minus ändå... Vill bara gråta... Mår bara så illa... Och bara för att hon har sagt så så vågar jag inte be om hjälp. Rädd för vad som kommer att hända då, och jag liksom medger att hon har rätt, jag klarar inte det här... Vill ju kunna göra det! Men har som sagt satt mig i skiten... Vet inte hur det här slutar eller hur jag ska fixa det här...


536657_336398703082735_185457694843504_873360_1427009424_n_large


/E med två i

 
 
Thessan

Thessan

10 juni 2012 18:25

det är bara bra med mig, varit hemma hos mamma å ätit middag. Missnöjd med vädret bara, hade planerat en joggingtur men det ösregnar så det blir nog lite tv å virkning istället =) Usch vad jobbigt med alla dubbelkänslor, hur man än gör känns det fel, jag minns det där. Men jag lovar dig, går du emot dom sjuka tankarna tillräckligt mycket kommer dom att ge sig, det kanske inte känns så men detär så! Ta hand om dig.kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

10 juni 2012 18:48

Vad roligt :D Synd, fast det låter också bra det med ;)
Ja, vet inte riktigt vad jag vill eller vart jag är på väg. Känner mig så splittrad liksom. Det känns svårt just nu.
Det är bara det att jag aldrig gör det typ :/ Vet inte hur jag ska hitta viljan att bli frisk, vill det nog inte tillräckligt mycket liksom... Känner mig hemsk. Ta hand om dig med! Massa kramar!

 
Thessan

Thessan

10 juni 2012 18:54

Det är svårt ibland, minns att jag tyckte det var svårt nästan jämnt...det är just det som är så svårt, det finns ingen medicin i världen som hjälper, det enda som hjälper är viljan å kampen för det frisk livet hos den som själv är drabbad. jag hittade viljan i kampen att få behålla å umgås med mina vänner å familj istället för att lägga all tid på en sjukdom. När livet på psyk blev en vardag kämpade jag ännu mer, jag klarade inte av att bli inlåst och bli ifråntagen den frihet en frisk människa har. Försök att var nöjd med dig själv å din kropp, den är din närmsta vän å den kommer följa dig genom hela livet. kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

10 juni 2012 20:16

Hade varit väldigt enkelt om det fanns någon sorts medicin som hade kunnat ta för att bli frisk bara så där.
Förstår vad du menar, det är HEMSKT att vara inspärrad och inte få göra nånting, bara äta och gå upp i vikt. Jag har ju kommit en bra bit även om man glömmer bort det ibland, och jag är inte framme än. Jag vill ju bli fri och så, men jag vet inte om det är tillräckligt. :( Vet inte riktigt hur jag ska hitta den där viljan.
Du har så rätt, så rätt! Borde vara tacksam för det jag har, att det ska vara så svårt! Kram!

 
Thessan

Thessan

11 juni 2012 07:26

ibland måste man pminns sig om det som varit för att orka kämpa vidare. du skriver att du redan har kommit en bit på vägen, du har med andra ordredan kämpat en hel del. om du skulle ge upp nu, vad var då det hårda kämpandet som du redan tagit dig igenom för nytta??? ibland måste man tänka bakåt för att komma frammåt. idag kommer en amistävling upp på bloggen, titta gärna in hos mig då! kram

http://amigurumiblogg.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

11 juni 2012 16:29

Jag vet :( Du har så rätt! Att ge upp är att följa den bekväma och fega vägen. Jag liksom kastar bara bort allt genom att fortsätta lyssna på anorexin.
Åh, vad roligt, jag är med! :D Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards