I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 5 juni 2012

Bara för att man är ung så är man inte odödlig

Av Eveliina med två i - 5 juni 2012 19:34

Har käkat middag nu, det blev rester men det var gott ändå. Var så hungrig så allt hade väl smakat gott, haha.

Varit ute på två sköna promenader och tagit en lång, varm dusch nyss. Ska käka kvällis snart om en stund.

Fick reda på lite om vad mamma och pappa hade pratat om på mötet. Kortfattat var det väl att de var positiva till att jag ska få ta mer och mer ansvar själv, men att vi ska fortsätta att ha fasta mattider, osv. Låter väl helt okej, I guess.


Fick just reda på att en tjej som läst min blogg har dött av anorexi... Känns ofattbart och jag beklagar verkligen! Har nog fått mig en riktig tankeställare där... Man är helt enkelt inte odödlig och man borde verkligen ta anorexi på allvar... R.I.P <3


A_heart_made_of_tears_by_silverchopsticks-d4oqrl8_large


/Kramar E med två i

 
 
Malin

Malin

5 juni 2012 23:45

Hej!

Jag har följt din blogg ett tag nu, hittade dig genom Matdagboken, du hade länkat din blogg där. Vi kämpar båda med vår vikt men på olika sätt. Det är inte lätt för en underviktig att gå upp i vikt, och det är inte lätt för en överviktig att gå ner i vikt. Problemen är olika men ändå lika på något sätt... Samtidigt som man vill nå en sund vikt så får man ofta tankar och känslor som säger att man bara vill skita i allt, att man inte orkar kämpa och att man bara vill stanna kvar i det som är bekvämt, om det nu är att svälta sig, träna eller överäta... Som sagt, liknande problem fast att de skiljer sig åt.

Av det jag har läst av dig så ser jag i alla fall en tjej som är smart, söt och som KAN bli frisk, glöm inte det... För att citera Nalle Puh: "Du är modigare än du vet, starkare än du tror och klokare än du förstår!" Han må va en tecknad fantasifigur men det är ändå tänkvärda ord ^^

Din insikt i slutet av ditt inlägg om att man inte är odödlig och verkligen bör ta anorexin på allvar... Så himla sant! Glöm nu inte bort det, bli inte en av de som aldrig besegrar sin ätstörning... Bli en av de som överlevde istället!!

Vet du förresten om hon som dog hade en blogg? Kanske är det en blogg jag kollat i förut, läser rätt mycket bloggar... Skulle gärna läsa den om jag inte vet vilken det är. Det är alltför många som dör i anorexi...

Ta hand om dig nu! Och fortsätt kämpa, för du KAN, och det vet du. <3

http://citronsocker.blogg.se

Eveliina med två i

6 juni 2012 11:03

Vad roligt att du följ min blogg! :)
Det är så sant som du säger, vi får fortsätta kämpa tillsammans mot våra olika men ändå samma mål på sitt sätt, även om vi har en riktigt tuff resa framför oss.

Jag hoppas verkligen att du har rätt, att jag också kan få ett friskt liv och inte bli en sån som aldrig får uppleva det igen... Du inspirerar mig verkligen med det du skriver!

Nej, det visste jag faktiskt inte. Hade också gärna velat läsa den, och det är så hemskt det som hände henne! Hoppas verkligen inte att det händer mig i framtiden...

Jag måste hitta tillbaka till rätt spår igen, hitta motivationen, för bara jag vill tillräckligt mycket så klarar jag det nog! Det gör du också! Stor LYCKA TILL i din kamp du med! Du klarar det!!!
Kram!

 
Ingen bild

:D

6 juni 2012 10:44

Våga satsa för att vinna! :D

Eveliina med två i

6 juni 2012 12:21

Haha antar det! :D

 
Ingen bild

:&

6 juni 2012 10:45

Tänk att det kunnat vara du.....

Eveliina med två i

6 juni 2012 12:22

Ja, det var nära att det blev det :s

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Ovido - Quiz & Flashcards