I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 22 maj 2012

Av Eveliina med två i - 22 maj 2012 19:00

Tänkte skriva lite mer om vad vi kom fram till på mötet. Vi beslutade bl.a att jag ska testa gå fulla dagar i skolan. Undrar verkligen hur det kommer gå, om jag kommer att orka. Men man måste ju testa för att veta. Så mina föräldrar ska prata med rektorn och så får vi se hur det blir.

Det andra är att mina föräldrar inte ska tjata och övervaka mig lika mycket, utan jag ska försöka klara mig själv och gå emot anorexin. Hoppas, hoppas, hoppas verkligen att jag klarar det. Vet inte riktigt vart jag är just nu... Måste försöka sluta smygträna, och jag tror det blir lättare nu när det är så härligt väder ute att man bara MÅSTE sitta ute och njuta! Och sen har jag en del uppgifter i skolan som jag kan fördriva tiden med, så det ska nog gå, I think...


318210_268008959963516_100002632433746_527104_885442720_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 22 maj 2012 17:48

Sorry för kass uppdatering.  Direkt när jag kom hem från skolan så satte jag mig och jobbade på min bränna. Underbart!  Sen drog jag och pappa på läkarmöte och vägning på mottagningen. Träffade en ny läkare, eftersom den andra jag träffat innan har slutat. Trodde det skulle ta någon halvtimma eller så och att vi skulle sitta och snacka mediciner eller nåt. Det slutade med att vi pratade nästan två timmar om allt möjligt. Det var faktiskt första samtalet som jag kännt har gett nånting. Hon kändes bra att prata med och kom med bra förslag och åsikter.

Vi pratade bl.a om att jag borde börja koncentrera mig på saker jag tycker är roliga, inte bara mat, vikt och träning och sånt. Hon förslog också att jag borde öka på skoldagarna för att komma mer in i det normala och vara mer med mina kompisar. Kändes bra att prata med henne. Hon liksom fortstod och frågade bra saker, fast det var jobbigt ibland.

Vikten visade annars exakt samma som förra veckan. Vet inte vad jag känner för det riktigt. Vill fortfarande gå ner...


Try-something-different_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards