I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Eveliina med två i - 12 maj 2012 18:09

Har funderat på en sak ett tag nu. Överallt ser man rubriker och artiklar om att gå ner i vikt. "Prova den här mirkeldieten och gå ner 20 kilo", "Gör si och så för att gå ner i vikt", o.s.v Och jag blir ärligt talat avundsjuk på dem. Att de får gå ner i vikt och inte jag. Jag vet att det är fel men jag kan typ inte hjälpa det. Och så ser jag alla dessa bilder på modeller som har perfekta kroppar som man bara suckar av och tänker att en sån där kropp vill jag också ha, varför kan inte jag få ha en sån kropp?

Det är fel. Fel att tänka så här för det är sjuka tankar. Men de ploppar upp i huvudet hela tiden, speciellt när allt det där finns i ens omgivning hela tiden. Och egentligen är ju alla positiva till att gå ner i vikt, så vad är det för fel med att göra det? Vill också kunna... Usch! Fy, fy, fy! Får inte tänka såna här tankar! Inte bra! Mår bara ännu sämre då och blir aldrig fri då.


Det är ganska sjukt hur samhället är. Alla dessa bilder på magra tjejer runt om oss, till och med skyltdockorna i butikerna är pinnsmala! Klart man känner lite press utav att leva upp till de här idealen. Det är som om man uppmuntrar till undervikt, o.s.v Varför ska just den prefekta kroppen som alla vill ha vara supersmal? Varför är det så bra med att ha size zero? Ska man inte vara vältränad och nyttig istället? Allt det här kan ju, om det vill sig illa, leda till just ätstörningar, självsvält, m.m Tycker det är fel och rätt sjukt. En del modeller dör ju på catwalken för att de är för magra. Men man har ju börjat få upp ögonen för det för nu får ju inte modeller med för lågt BMI vara med på catwalken, så det är väl ett steg i rätt riktning... Jag hoppas att idealen ändrar på sig snart, till det bättre.


Är kanske helt ute och cyklar men ville bara skriva av mig lite. Blev lite rörigt kanske men jag hoppas ni förstår vad jag menar.

Ha det bra!


534000_363621800349896_157899434255468_1098582_1747202552_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 12 maj 2012 15:34

Har testat datorn nu. Allt verkar fungera förutom ett par knappar... Skitdator!!! Har betalat över 3000 spänn för en dator som inte ens fungerar helt. Lovley. Men fick ju som sagt tillbaka mina bilder och det. Så nu ska jag spara dom på ett säker ställe och sen slänger jag väl ut datorn genom ett fönster eller nåt...


Tankarna har lugnat ner sig en del och har varit ute på mina två promenader nu. Kändes skönt och till och med solen tittade fram lite.

Ska försöka ta mig i kragen och göra lite skoluppgifter nu, får väl se hur det kommer gå...


Tumblr_m0zx4udqk91qjx6opo1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 12 maj 2012 13:26

Sorry för dålig uppdatering, men har typ haft mer eller mindre fullt upp idag. Har bla. varit och hämtat min lilla skitdator från lagningen. Lämna in för typ två månader sen. Men är nu i alla fall 3148 :- fattigare... Kan säga att det svider lite grann. Hade hellre lagt ut dom pengarna på en ny bra dator, men ville ha tillbaka alla bilder och sånt jag har på den, som jag inte sparat någon annanstans, smart som jag är. Det är andra gången den pajar, borde ha lärt mig det vid det här laget! Men ska se om den fungerar senare...


Hade lite jobbiga tankar efter lunchen idag. Jag tyckte att jag tog bra med mat, men så kommer mamma och säger att jag tagit för lite och pappa lägger på lite till på min tallrik. Protesterade en del men åt upp det i alla fall, så mådde lite sådär för den där extra klicken sen. Men ska ut på promenad snart, så förhoppningsvis försvinner det då.


Bara älskar kjolar.  

Ghjtyfcil_large


Tumblr_m3isduj4fb1r9sxqlo1_500_large


Tumblr_m31uch9l8s1qk0mqro1_500_large


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards