I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Eveliina med två i - 10 maj 2012 18:45

Har fått lite frågor som jag tänkte svara på i ett inlägg. 


Fråga: vad är anorexi för något? hur gammal är du? när fick du det?


Svar: Jag är ganska dålig på att skriva sånt här, men du kan läsa det här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Anorexia_nervosa och det förklarar ganska bra vad anorexi är.  Förlåt om jag är lite lat. 

Till den andra och tredje frågan: Jag är 17 år gammal och ska fylla 18 år i år. Jag insjuknade i anorexia under hösten 2011 och fick diagnosen i november.


Fråga: Hur lång är du och vad väger du? Vad vill du väga, och vad borde du? Vad vägde du som minst? Hoppas du blir frisk snart!!


Svar: Jag vill tyvärr inte svara på de här frågorna, eftersom de kan trigga till skadligt beteende, och det vill jag absolut inte. Enda jag kan svara på är att jag är 167 cm lång.  


Om ni har fler frågor, så fråga bara! Jag svarar gärna!  


/Kramar E med två i

Av Eveliina med två i - 10 maj 2012 18:00

Har varit på både sjukgymnast och möte på mottagningen nu. Hos sjukgymnasten satt vi bara och pratade och hon ställde frågor om vad jag tyckte om min kropp och sånt där. Var lite jobbigt.


Sen var det dags för samtal och vägning direkt efter. Vågen visade exakt samma för tredje veckan i rad! De som jobbar där blev rätt bekymrade och anade ju att någonting vara fel. Mamma tycker inte att jag fixa det där med att ha mycket ansvar själv med maten, att jag försöker dra ner hela tiden. Hon ville att vi skulle gå tillbaka till att hon och pappa lade upp matn åt mig igen. Det ville inte jag. Och efter ett ganska jobbigt och utdraget möte kom vi fram till att de ska övervaka mig mycket noggrannare när jag lägger upp maten och säga till när jag tar för lite. Kändes ganska tungt att behöva gå tillbaka. Vill ju kunna klara av att äta och ta mat helt själv. Men det är tydligen för tidigt för det... Fattar inte hur jag ska klara det här riktigt känns det som just nu, med viktuppgång, strängare övervakning, alla jobbiga samtal... Orkar bara inte...


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 10 maj 2012 17:58

Ska länka till en blogg där en tjej som heter Lisa och är 13 år och som skriver om vad som händer i hennes liv.  


http://hic-et-nunc.bloggplatsen.se/


Vill någon mer byta blogglänk är det bara att säga till!


/E med två i

Av Eveliina med två i - 10 maj 2012 14:10

Ska snart dra iväg till mottagningen för sjukgymnastik och sen mte och vägning. Nervöööös!!! Nu ska både mamma och pappa vara med på mötet så får väl se hur det kommer att sluta... nånting säger mig att det inte kommer att sluta väl hursomhelst...


368290008_-1348647232_1_large

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards