I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 7 maj 2012

Av Eveliina med två i - 7 maj 2012 18:04

Middagen blev mycket jobbigare än vad jag trott. Mina bröder försökte verkligen allt till att få mig att äta upp det där sista, sista på tallriken som jag jämt lämnar. Kan och vill bara inte just nu. Det blev ett långt, djupt och känsloladdat snack med min ena bror sedan. Brukar inte ha det så det var något nytt om man säger så. Men är glad att jag har dem båda två, jag vet att de vill mig väl.  Synd bara att jag har en idiotisk sjukdom som verkar förstöra det mesta och gör alla besvikna gång på gång. Suck... Vet inte vart jag är på väg, vad jag vill eller vad jag ser fram emot eller nåt. Vet ingenting.

Just nu funderar jag på om man ska ge sig ut på en promenad eller inte. Den sjuka delen av mig säger att jag borde göra det och den friska inte. Gaaaah, blir knäpp på allt det här!! Och att det känns som om jag lagt på mig massor av lager fett som bara väller över på magen gör inte saken bättre...


380686_385095311543363_181665005219729_1198484_1322962824_n_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 7 maj 2012 15:26

Min pappa är bortrest två dagar nu, så jag får typ äta mina måltider med min bror. Får väl se hur det kommer att gå. Känns lite skönt att inte ha någon i närheten hela tiden. Vill ju kunna ta mer ansvar och kunna äta ensam, bevisa att jag klarar det. Men alla tycker att det är för tidigt. Förmodligen har dom rätt. Tror inte ens att jag kan lita på mig själv just nu.


Min motivation är inte alls i topp och jag vet inte riktigt vad jag vill. Anorexian är så stark. Och jag vet inte om jag har tillräckligt med vilja att bli frisk. Mamma och jag hade ett snack om det här igår kväll. Känns som om jag gör henne besviken gång på gång när jag väljer den sjuka vägen hela tiden och att jag är på väg bakåt istället för framåt. Vet inte vad jag ska ta mig till. Vill bara vara smal. Vill vara den smala tjejen, som alla vrida sina huvuden för och tänker "Gud, vad smal hon är!". Varför ska det vara för mycket begärt? Jag vet att allt det här är fel men jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka...! Vet inte ens om jag vill göra det... Inte tillräckligt i alla fall.... Vill be om hjälp men jag vågar inte, rädd för att det kommer att göra allting värre...! Känner mig så splittrad...


Varit i skolan idag som vanligt. Var väl sådär, inget speciellt. Fick ingenting gjort på de få lektioner jag var med på precis. Orkar inte med allt skolarbete som måste göras just nu...


Dagens outfit:

       


/E med två i

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards