I'm on my way to brighter days

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Eveliina med två i - 5 maj 2012 15:21

Vill länka en blogg där en jättefin och söt tjej som heter Trine skriver om sitt liv.  Kika gärna in på den!


http://triza.bloggplatsen.se/



Om någon mer vill byta blogglänk är det bara att säga till!  


/E med två i 

Av Eveliina med två i - 5 maj 2012 13:53

Det känns som om jag har börjat halka tillbaka. Tillbaka i anorexins spår. Det är inte bra. När ska jag lära mig att sluta lyssna på sjukdomen? Den är varken bra för mig eller min omgivning! När ska jag ta och fatta det? För hela tiden kommer jag på mig själv med att göra allt för att gå ner i vikt och slippa få ångest. Jag lyssnar på tok för mycket på den fortfarande! Vad spelar det för roll vad jag väger? Jag kommer inte att må bättre bara för att jag ser ut som ett skelett, det löser ingenting. Jag hamnar istället bara på sjukhus och sårar alla i min omgivning, inte minst mig själv.

Men jag är rädd. Anorexin känns så trygg fortfarande. Men jag måste släppa taget om den, och jag tror jag är en bit på väg i alla fall. Men den styr fortfarande för mycket. Varför vågar jag inte testa att gå emot den? Usch, mår bara dåligt av tanken... Men det är enda sättet. Enda sättet att bli fri, leva ett normalt liv. Vill ju t.ex kunna börja träna igen, utan att göra det i smyg.

Min motivation är inte lika stark längre, och då passar anorexin på. Och jag lyder den. Så fel!!! Man lovar sig själv att hela tiden sluta lyssna på den snart, inte nu. Men vad är det värsta som kan hända? Jag blir fet. Nej! Jag behöver gå upp i vikt, och jag kommer inte se fet ut! Jag glömmer hela tiden bort detta, måste påminna mig mer.

Ååh, blir bara så trött av allt just nu, och vet inte om jag orkar kämpa riktigt. Det är så svårt. Jag får ju bara skuldkänslor och mår dåligt när jg lyssnar på anorexin. Gör alla besvikna. Så varför gör jag inte helt enkelt som alla andra vill att jag ska göra OCH SLUTAR LYSSNA PÅ DEN JÄVLA SJUKDOMEN??! Men den är fortfarande för stark, och jag är för svag. Men enda sättet att jag ska kunna bli starkare än anorexin är att gå emot den! Hur svårt kan det vara att göra det egentligen?


Tumblr_m2y8nh9rfx1qi23vmo1_500_large


Tumblr_m2flx0v2ba1rsv3gco1_500_large


/E med två i

Av Eveliina med två i - 5 maj 2012 11:30

Gårkvällen blev långt över mina förväntningar, om jag ska vara ärlig. Hade jättekul och det blev mycket prat och skratt.  Det var nära att jag inte åkte överhuvudtaget för mitt humör var inte alls på topp, men hade ändå ingen lust att stanna hemma. Så varför inte liksom? Och det ångrar jag inte.    Hade först tänkt att stanna till åtta men klockan hann bli typ tolv innan jag kom hem, haha. Men roligt var det, även fast jag inte grilla något direkt.  Kände mig som en vanlig tonårstjej som umgicks med goa personer och hade en bra stund, helt enkelt.


252060910364257576_4vvsa1lo_f_large


Måste bara säga att jag blir så otroligt glad av alla fina kommentarer och frågor jag får!  Gör det genast mycket roligare att blogga och motiverar mig att fortsätta kämpa! TACK så jättemycket!  


/Puss och kram E med två i 

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards