I'm on my way to brighter days

Alla inlägg under april 2012

Av Eveliina med två i - 16 april 2012 16:34

Varit i skolan idag som vanligt och det kändes bra. Har faktiskt fått äta själv med mina kompisar, utan någon som tittar till mig vid lunchen i skolan de senaste dagarna. Min kontaktperson har nämligen varit sjuk, men jag har klarat det bra själv, tycker jag. Så förhoppningsvis så kan jag börja äta själv i framtiden. Vill så gärna kunna klara av det, visa att jag kan och bli normal.

Hade skolmöte efteråt och vi beslutade att jag ska börja gå halvdag på torsdagar också, början i nästa vecka. Känner inget speciellt för det utan det ska nog gå bra. Men är rätt trött efter skolan och vill helst nästan sova. Men orka.


Klassen planerar att grilla på valborg och jag hoppas VERKLIGEN att jag får och kan vara med! Skulle vara jättekul! Vill börja leva igen ju! Så jag hoppas allting går bra och det blir av! Håller tummarna.



Dagens outfit.  

 

    


/E med två i

Av Eveliina med två i - 15 april 2012 19:27

Fick en väldigt försenad julklapp idag. Och då menar jag några år. Men tack i alla fall mamma. (Y)


   


/E med två i

Av Eveliina med två i - 15 april 2012 12:36

Gjorde min dag...



HAHAHAHA såå söööt!!


Silliest dog mug ever!


Ohh, facebook's kids

Hahaha har tråkigt...


/E med två i

Av Eveliina med två i - 14 april 2012 19:39

Har inte hänt mycket alls i dag, utan den har bara flytit på typ. Har varit underbart väder, så har hunnit sola lite grann.   Det gillar vi! (Y) Hoppas att det håller i sig.

Annars har man även tagit promenader i det vackra vädret och spelat lite COD med syrran min. Har precis tagit en lång och skön dusch och ska käka kvällsmat om en stund, och efter laddar man med Vampire Diaries, som jag missade igår.    


Har mått ganska bra, om man säger så, på sistone, och det går mycket lättare att äta, även fast jag egentligen inte vill eller tycker att jag behöver göra det 24/7. Men vill som sagt få tillbaka mitt liv, så jag kan vara med kompisar och hitta på saker, utan att behöva tänka på måltider och mattider att passa. Frågan är bara hur lång tid det kommer att ta... Alla kommer väl hinna tröttna på mig innan dess, haha. Är själv väldigt trött på alltsammans. Man allt känns som sagt mycket lättare nu.


Tumblr_m1b4ehoqrk1qmawi6o1_500_large


Hoppas alla har en fortsatt chillidill helg.   

Av Eveliina med två i - 14 april 2012 11:51

Det blev en riktigt lyckad avslutning på dagen igår.  Var på Tibros isshow "World on Ice" med underbara Anna, som det var grymt längesen jag såg.  Hade en rolig stund tillsammans och showen var jättebra. Alla var grymt duktiga! Kände inte direkt av att det var fredag den 13:de.  


Nu i helgen har jag inte direkt planerat att göra något speciellt, så får väl se vad som händer. Hoppas alla får en trevlig helg i alla fall! Bloggar mer sen!


Uploading some pics from yesterday:

(Bilderna är väl inte de bästa direkt. Glömde kameran så fick ta med mobile, hehe..)

                                                           


/Kramar E med två i

Av Eveliina med två i - 12 april 2012 18:35

  • Resa
  • Skaffa nya kompisar
  • Hitta kärleken 
  • Ta studenten
  • Lära mig spela piano
  •  Studera i Japan/USA
  • Festa
  • Ha ett normalt liv
  • Vara smal
 
/E med två i

Av Eveliina med två i - 11 april 2012 19:36

Har varit en trött och seg dag och var helt slut efter skolan idag. Kände mest för att sova efteråt, och ändå går jag inte hela dagar. 

Hade mitt första individuella samtal på mottagningen idag, då ingen förälder var med. Vägdes som vanligt först och hade gått upp typ ett halv kilo (FETTO!!!).

Samtalet var rätt jobbigt och vi pratade om hur jag mådde, varför jag mår så och om min självbild, som är rätt kass, och varför den ser ut så. Fick en hemuppgift då jag ska skriva om fördelar/nackdelar med att bli både frisk och sjuk. Min kontaktperson målade upp ett vägval, en väg gick mot att bli frisk och den andra mot att fortsätta vara sjuk. Hon frågade vart jag ville, vilket väg som var starkast. Och just nu väger den sjuka vägen mest. Det är fel, jag vet. Men allt jag vill är fortfarande att gå ner i vikt. Men samtidigt vill jag bli fri, bestämma över mig själv, min mat och mitt egna liv. Känner mig så splittrad... Är så trött på allting...

Vi betsämde, eller rättare sagt, hon bestämde att vi skulle fortsätta som vi gjort en vecka till, då jag lägger upp min egna mat men under uppsikt och någon sitter med mig när jag äter. Ville faktiskt testa att få äta själv och se hur det går, om jag klarar det, men det gick hon inte med på... -.-'


  

Dagens outfit; tröjan som jag köpte i Stockholm.


   

Av Eveliina med två i - 10 april 2012 14:41

Det blev en lyckad dag i huvudstaden igår.  När vi kom dit gick vi och åt lite; jättegod kyckling med grönsaker och sallad. Sen drog vi runt i massa affärer och stannade till slut på Monki där jag köpte en tröja. 

Sen var det dags att ta tunnelbanan till Globen. Första gången som jag var där faktiskt och det var jättekul att se Stockholm Ice! Vi såg bla. Miki Ando, Stephane Lambiel, Viktoria och Joshi Helgesson, m.fl och Christoffer Berntsson och Amy Diamond var programledare. Det var hur bra som helst och det var riktigt roligt! Efter dagen var jag helt slut men är nöjd med dagen! 


                                                       



Har hur många bilder som helst men de här får räcka. 


/Kram E med två i      

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards