I'm on my way to brighter days

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Vill helst slippa allt det här...

Av Eveliina med två i - 26 april 2012 16:10

Idag var första torsdagen som jag var i skolan. Det gick bra och kändes helt okej.  Inga större problem direkt, även om lektionerna lektionerna var tråkiga. x)


Har precis kommit hem från samtal och vägning på mottagningen. Jag förstår bara inte vad det är, mår bara så dåligt när jag är där! Vill nog helst slippa gå dit...

Vågen visade plus 0,2 kg, vilket jag tyckte var okej. Men min kontaktperson tyckte att det var för lite, eftersom jag borde gå upp minst 0,5 kg i veckan och att jag gick ner så mycket förra gången. Hon berättade att dietisten hade kollat på min matdagbok och räknat ihop att jag tydligen äter ca. 500 kalorier för lite... Borde äta runt 2900-3000 kalorier per dag. Dog lite när jag fick höra det och hade lust att gråta nästan. Men hon ökade inte på den här gången, utan hon skulle prata med dietisten lite till eftersom det blev lite krångel... Så jag ska hålla på som jag gjort ännu en vecka. Ville egentligen få testa på att ha mer ansvar, men det tycker hon fortfarande är för tidigt och att jag redan har väldigt mycket eget ansvar. Suck.

Fick en uppgift också; jag ska skriva ner 3 bra och friska saker som hänt varje dag för att öka på min självkänsla. Så har köpt in en anteckningsbok som jag ska skriva det i. Har redan börjat fundera på 3 bra saker, och ärligt talat är det mycket svårare än vad jag trodde. Speciellt om det ska vara 3 friska grejer.

Vill egentligen bara slippa allt det här. Kan jag inte bara bli normalviktig nångång så jag kan börja träna igen och leva ett normalt liv?? Fast ändå vill jag inte att det ska gå för snabbt, skulle inte kunna hantera det då, men det är så frustrerande att det hela är en sån utdragen process... Är lite trött på allt, om man säger så. Varför kan jag inte bara vara normal och ha ett normalt liv??


   


/E med två i

 
 
Wilma :)

Wilma :)

26 april 2012 17:57

Har precis länkat dig!! :)

http://www.wiillmmaass.bloggplatsen.se

Eveliina med två i

26 april 2012 20:25

Tack så mycket! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 22:32

Okej, har äntligen fått ordning på den nya bloggen och testar att fortsätta blogga på nattstad nu då och får se hur jag tycker det är. ;) Hoppas det blir bra och ni vill fortsätta följ mig där!   Klicka här för att komma till den nya bloggen!  ...

Av Eveliina med två i - 11 april 2013 17:33

Dagen har varit okej. Provade nåt nytt till frukost imorse; chia- och havreparfait. Det var riktigt mumsigt. ^^ I skolan jobbade jag på med mitt projektarbete och kommer väl sakta men säkert framåt, fast jag inte är riktigt nöjd med det... Men har ...

Av Eveliina med två i - 10 april 2013 20:21

Hej hopp! Dagen har varit i stort sett bra och har skrattat i skolan som jag inte gjort på väldigt länge. Fick t.o.m. ett sånt där härligt skrattanfall, kändes underbart att få det igen och skratta åt typ ingenting. ^^ Har en hel del fina människor r...

Av Eveliina med två i - 9 april 2013 20:23

Håller på att fixa en ny blogg på både nattstad, blogg.se och devote men kan inte riktigt bestämma mig... x) Fattar inte så mycket av hur CSS och hur man ändrar design så haha... xD Men dagen har varit rätt bra ändå. Sov konstigt i natt och vaknade...

Av Eveliina med två i - 8 april 2013 16:38

Vill och funderar på at byta bloggportal men är osäker på vilka som är bra. Funderar på blogg.se eller nattstad. Några tips och förslag???     /E med två i ...

Presentation


Hej! Jag är en tjej som skriver om mitt liv, vad som sker i det, tankar och funderingar, osv, men främst om min kamp mot anorexin. Hoppas du hittar nånting i min blogg som intresserar dig och stannar! Puss!

Gratis-trafik.se

Mejla mig!

eveliina.uimonen@hotmail.se

Instagram

Eveloinen

Weheartit

Fråga mig

38 besvarade frågor

Besöksräknare

Stöttningsgrupper på facebook för äs!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Bloggar

Länkar

Besöksstatistik

Övrigt


Skapa flashcards